Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Inżynieria oprogramowania 1 510-IS1-2IO1-23
Wykład (WYK) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Efekty uczenia się:

- Zna procesy i wybrane modele cyklu życia oprogramowania i systemów informatycznych. KP6_WG12, KP6_WG5

- Zna wybrane podejścia do rozwijania systemów i do prowadzenia przedsięwzięć informatycznych. KP6_WG12, KP6_UW15, KP6_UW17

- Zna podstawy obiektowego modelowania systemów z wykorzystaniem UML. KP6_WG4, KP6_WG8, KP6_UW15

- Rozumie konieczność ciągłego dokształcania się. KP6_UU1

- Dostrzega i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności informatyka. KP6_KO1

Metody weryfikowania osiągnięcia efektów uczenia się (wykład, wszystkie efekty):

- sprawdzian pisemny/ustny

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania (wykład):

- sprawdzian pisemny/ustny

Kryteria zaliczenia (wykład):

- uzyskanie ponad 50% osiągalnych punktów

Zakres tematów:

01. Wprowadzenie od inżynierii oprogramowania i systemów.

02. Podstawowe organizacyjne i ekonomiczne zagadnienia związane z inżynierią systemów oprogramowania.

03. Przyczyny i skutki niepowodzeń w projektach informatycznych.

04. Instytucje zawodowe i standaryzacyjne, zasoby wiedzy oraz standardy związane z inżynierią oprogramowania.

05. Procesy występujące w cyklu życia oprogramowania.

06. Podstawowe modele cyklu życia oprogramowania.

07. Podejścia RAD i "Agile" od rozwijania oprogramowania: założenia ogólne.

08. Podejścia RAD i "Agile" od rozwijania oprogramowania: przegląd metodyk.

09. Usługi konsultacyjne, szkoleniowe i certyfikacyjne w inżynierii oprogramowania.

10. Dobre praktyki dotyczące kodowania, testowania, wdrażania i utrzymania aplikacji.

11. Inżynieria wymagań: problemy i rozwiązania dotyczące odkrywania wymagań.

12. Inżynieria wymagań: reprezentowanie i dokumentowanie wymagań.

13. Podstawy opisywania, analizowania i modelowania oprogramowania z wykorzystaniem UML.

14. Projektowanie oprogramowania. Inżynieria kodu, API, GUI i UX.

15. Oprogramowanie wspomagające inżynierię oprogramowania i prowadzenie przedsięwzięć informatycznych

Metody dydaktyczne:

Wykład (30h), prezentacja, dyskusja, konsultacje.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 13:15 - 14:45, sala 2001
Marek Parfieniuk 58/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Matematyki i Wydziału Informatyki - Kampus
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)