Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJF3 - umiejętności łączone 2 340-HF1-3PUL2
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 60
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

„Alter Ego 4 +”, Marine Antier, Catherine Dollez, Hachette, 2011,

„Le vocabulaire français”, René Charles, Sylvie Steelandt, coll. Repères pratiques, Nathan, 2006 ;

„Les difficultés du français, dictionnaire”, Michel Braud, C&D, 1993 ;

"Grammaire progressive du francais"Maia Gregoire CLE 2021

Efekty uczenia się:

Zajęcia należą do grypy zajęć PNJF 3.

WIEDZA:

1. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat systemu morfo-syntaktycznego na poziomie B2/C1. (KP6_WG1)/ zaliczenie cząstkowe

2. Student zna różne techniki argumentacji pisemnej. (KP6_WK1) / zaliczenie cząstkowe

3. Student ma wiedzę na temat różnych rejestrów i różnic w ich wymowie (język potoczny, język standardowy, język oficjalny). (KP6_WG1)/ wypowiedź pisemna

UMIEJĘTNOŚCI:

1.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka. KP6_UK5/ ćwiczenia leksykalno-stylistyczne

2.Student potrafi zrozumieć dłuższe teksty pisemne. KP6_UK5/ lektura tekstu

3.Student potrafi posługiwać się formami gramatyczno-stylistycznymi na poziomie B2/C1. KP6_UK5/ ćwiczenia gramatyczno-stylistyczne

4.Student potrafi dokonać analizy wypowiedzi pisemnej, także obejmującej

słownictwo specjalistyczne. KP6_UK5/ rozumienie tekstu pisanego

5. Student potrafi przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację tekstów pisemnych. KP6_UW3/lektura tekstu

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

6.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu KP6_UO1/ praca w grupach

7.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację

psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności KP6_KO4/ wypowiedź pisemna w oparciu o lekturę tekstu

Metody i kryteria oceniania:

1.Formy zaliczenia: pisemne.

Pisemne: trzy pisemne kolokwia. Nieobecność na zaliczeniu pisemnym, skutkuje oceną niedostateczną. Jedynie zwolnienie lekarskie umożliwia przystąpienie do zaliczenia w ciągu 2 tyg. od zaliczenia pisemnego, na którym student był nieobecny.

2. Podstawą do zaliczenia zajęć stanowi średnia punktów z zaliczeń pisemnych. Próg zaliczeniowy 51%. Student, który nie uzyskał wymaganej sumy punktów (51%) ma prawo do przystąpienia do zaliczenia poprawkowego w sesji poprawkowej i zawierającego wszystkie formy zaliczenia dla danego przedmiotu. Najwyższą oceną możliwą do otrzymania z zaliczenia poprawkowego jest ocena dostateczna.

Dopuszczalne są 2 nieobecności na semestr.

Przekroczenie tego limitu może skutkować niezaliczeniem przedmiotu.

Przypadki większej liczby nieobecności studenta z powodu długiej choroby będą rozpatrywane indywidualnie na podstawie zwolnienia

lekarskiego, które należy dostarczyć w ciągu 1 tygodnia.

Zakres tematów:

1. Les temps du passé, l’accord du participe passé, les conjonctions du temps.

Les liens de parenté, les mots de l’adoption.

2. Le subjonctif (doute et certitude, sentiments et jugement), les verbes d’opinion et le subjonctif, l’infinitif présent et passé.

Les parties du corps, les mots des maux, l’apparence physique.

3. Les articulateurs logiques (cause, conséquence, but).

Les demandes administratives. Déplacement et déracinement.

4. Les pronoms relatifs simples et composés. La valeur de la relative. Le passif. Les articulateurs logiques (opposition, concession).

La description d’un espace de vie, le mobilier urbain.

5. Les temps. du futur. Les articulateurs logiques (hypothèse). L’expression du reproche et du regret.

Les mots de la hiérarchie. Les relations sociales.

6. La proposition relative au subjonctif.Le comparatif. Le superlatif. Les pronoms neutres : le, en, y.

Les mots pour apprécier ou désapprécier.

7. Le discours rapporté au passé.

Les verbes introducteurs.

8. Améliorer son style (synonymes, anaphore, métaphores). La question avec inversion.

Les mots de l’écologie. La solidarité.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, dyktanda, analiza interpretacyjna tekstu, elementy metody podawczej, praca w grupach, bieżąca obserwacja aktywności i zaangażowania studentów.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 13:15 - 14:45, sala 7
Małgorzata Kamecka 8/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Instytutu Neofilologii
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)