Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJF3 - umiejętności łączone 2 340-HF1-3PUL2
Laboratorium (LAB) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 60
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Antier M., Dollez C. Alter Ego 4 +, livre, Hachette Français Langue Étrangère, Paris 2011.

Antier M., Dollez C. Alter Ego 4 +, cahier d’activités, Hachette Français Langue Étrangère, Paris 2011.

Beaujeu C.-M. [et al.], Grammaire : cours de civilisation française de la Sorbonne : 350 exercices : niveau supérieur II, Hachette Français Langue Étrangère, Paris, 2006.

Caquineau-Gündüz M.-P. [et al.], Les 500 exercices de grammaire : niveau B2 [avec corrigés], Hachette Français Langue Étrangère, Paris 2007.

Charles R., Steelandt S., Le vocabulaire français, coll. Repères pratiques, Nathan, Paris 2006.

Gregoire M., Grammaire progressive du francais, CLE, Paris 2021.

Regards sur l’oral et écrit, sous la réd. de Krystyna Wróblewska-Pawlak [et al.], Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2016.

Siréjols E., Pierre C., Grammaire 450 nouveaux exercices , Nouvelle édition, CLE International/VUEF 2002.

Materiały ze stron internetowych (Niveau B2/C1 Cadre Européen Commun de Références pour les Langues ; épreuve : Compréhension Écrite).

Efekty uczenia się:

Semestr zimowy/ 5

WIEDZA:

1. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat systemu morfo-syntaktycznego na poziomie B2. (KA6_WG1)/ zaliczenie cząstkowe

2. Student zna różne techniki argumentacji pisemnej na poziomie B2. (KA6_WG1) zaliczenie cząstkowe

UMIEJĘTNOŚCI:

1.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka. KA6_UW5/ ćwiczenia leksykalno-stylistyczne

2.Student potrafi zrozumieć dłuższe teksty pisemne. KA6_UK5/ praca domowa

3.Student potrafi posługiwać się formami gramatyczno-stylistycznymi na poziomie B2. KA6_UW5/ ćwiczenia gramatyczno-stylistyczne/

obserwacja bieżąca pracy studenta na zajęciach

4.Student potrafi dokonać analizy wypowiedzi pisemnej, także obejmującej

słownictwo specjalistyczne. KA6_U01/ rozumienie tekstu pisanego

5. Student potrafi przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację tekstów pisemnych. KA6_UW4/ obserwacja bieżąca pracy studenta na

zajęciach

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

6.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu KA6_UO1 /praca w grupach

7.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację

psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności KA6_KO4 / wypowiedź pisemna w oparciu o lekturę tekstu

Semestr letni/ 6

WIEDZA:

1. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat systemu morfo-syntaktycznego na poziomie B2/ C1. (KA6_WG1) / zaliczenie cząstkowe

2. Student zna różne techniki argumentacji pisemnej. (KA6_WG1) / zaliczenie cząstkowe

3. Student ma wiedzę na temat różnych rejestrów i różnic w ich wymowie (język potoczny, język standardowy, język oficjalny).

(KA6_WG9)/ wypowiedź ustna

UMIEJĘTNOŚCI:

1.Student pogłębia znajomość różnorodnych stylów wypowiedzi i rejestrów języka. KA6_UW5/ wypowiedź ustna

2.Student potrafi zrozumieć dłuższe teksty pisemne. KA6_UK5/lektura tekstu/ praca domowa

3.Student potrafi posługiwać się formami gramatyczno-stylistycznymi na poziomie B2/ C1. KA6_UW5 / obserwacja bieżąca pracy studenta na zajęciach

4.Student potrafi dokonać pogłębionej analizy wypowiedzi pisemnej, także obejmującej słownictwo specjalistyczne. KA6_U01/ test

pisemny/ wypowiedź ustna

5. Student potrafi przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację tekstów pisemnych na poziomie B2/C1. KA6_UW4/ test pisemny/

wypowiedź pisemna

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

6.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu KA6_UO1/praca w grupach

7.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację

psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności KA6_KO4/ wypowiedź pisemna w oparciu o lekturę tekstu

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pisemne przedmiotu na podstawie trzech pisemnych testów przewidzianych na łączną sumę 100 punktów: test 1 = 35p., test 2= 30 p., test 3=35 p. Warunkiem zaliczenia laboratorium jest uzyskanie przez studenta min. 51% z ogólnej liczby punktów. Nieusprawiedliwiona nieobecność na zaliczeniu pisemnym, skutkuje oceną niedostateczną ( 0 p.). Jedynie zwolnienie lekarskie oraz udokumentowane sytuacje losowe umożliwiają przystąpienie do testu w ciągu dwóch tygodni od powstałej nieobecności. Student, który nie uzyskał wymaganej sumy punktów (51%) ma prawo do przystąpienia do zaliczenia poprawkowego w sesji poprawkowej i zawierającego wszystkie formy zaliczenia dla danego przedmiotu. Najwyższą oceną możliwą do otrzymania z zaliczenia poprawkowego jest ocena dostateczna. Dopuszczalne są 2 nieobecności na semestr. Przekroczenie tego limitu może skutkować niezaliczeniem przedmiotu. Przypadki większej liczby nieobecności studenta z powodu długiej choroby będą rozpatrywane indywidualnie na podstawie

zwolnienia lekarskiego.

W uzasadnionych przypadkach ( 2-3 punkty brakujące do uzyskania wyższej oceny) prowadzący/a bierze pod uwagę aktywność studenta i jego przygotowanie do zajęć.

Skala ocen według Regulaminu studiów:

51%-dst, 61%-dst plus, 71%-db, 81%-db plus, 91% bdb.

Zakres tematów:

Semestr zimowy/ 5

-Les temps du passé, l’accord du participe passé, les conjonctions du temps.

-Les liens de parenté, les mots de l’adoption.

-Le subjonctif (doute et certitude, sentiments et jugement), les verbes d’opinion et le subjonctif,

- l’infinitif présent et passé.

-Les parties du corps, les mots des maux, l’apparence physique.

-Les articulateurs logiques (cause, conséquence, but).

- Les demandes administratives.

-Déplacement et déracinement.

Semestr letni/ 6

-Les pronoms relatifs simples et composés. La valeur de la relative.

-Le passif.

-Les articulateurs logiques (opposition, concession).

-La description d’un espace de vie, le mobilier urbain.

-Les temps. du futur.

-Les articulateurs logiques (hypothèse).

-L’expression du reproche et du regret.

-Les mots de la hiérarchie. Les relations sociales.

-La proposition relative au subjonctif.

-Le comparatif. Le superlatif.

- Les pronoms neutres : le, en, y.

-Les mots pour apprécier ou désapprécier.

- Le discours rapporté au passé.Les verbes introducteurs.

-Améliorer son style (synonymes, anaphore, métaphores).

-La question avec inversion.

-Les mots de l’écologie.

-La solidarité.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, analiza interpretacyjna tekstu, elementy metody podawczej, praca w podgrupach, obserwacja aktywności i zaangażowania studentów. Ćwiczenia praktyczne na zdaniach i tekstach (uzupełnianie, przeformułowywanie i tłumaczenie).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 13:15 - 14:45, sala 7
Małgorzata Kamecka 8/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Instytutu Neofilologii
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)