Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika ogólna 310-CS2-1PED
Wykład (WYK) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa:

Day, Ch. (2008). Od teorii do praktyki: Rozwój zawodowy nauczyciela. Gdańsk: GWP.

Hejnicka-Bezwińska T. (2017). Praktyka edukacyjna w warunkach zmiany kulturowej. Warszawa: PWN.

Hejnicka-Bezwińska, T. (2015). Pedagogika. Podręcznik dla pierwszego stopnia kształcenia na poziomie wyższym. Warszawa: PWN.

Korczyński, S. (2014): Stres w pracy zawodowej nauczyciela. Kraków: „Impuls”.

Kwiatkowska, H. (2008). Pedeutologia. Warszawa: WAiP.

Kwieciński, Z., Śliwerski, B. (red.). (2017). Pedagogika. Podręcznik akademicki, T.2, Warszawa: PWN.

Mądry-Kupiec, M. (2011). Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji. Kraków: "Impuls.

McKay, M., Davis, M., Fanning, P. (2017). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Sopot: GWP.

Nowotniak, J. (2002). Ukryty program rzeczywistości edukacyjnej. Szczecin: US.

Pankowska, D., Sokołowska-Dzioba, T. (2015). Skuteczna edukacja szkolna w kontekście zadań nauczyciela-wychowawcy. Lublin:

UMCS, Lublin.

Paszkiewicz, A. (2014). Skuteczna praca wychowawcza nauczyciela z uczniem. Warszawa: Difin.

Szempruch, J. (2013). Pedeutologia: studium teoretyczno-pragmatyczne. Kraków: „Impuls".

Śliwerski B., (red.). (2006). Pedagogika. Podstawy o wychowaniu, T. 1, Gdańsk: GWP.

Woźniak – Krakowian, A. (2013). Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli. Częstochowa: Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza.

Zając, D. (2011). Etyka zawodowa nauczycieli: wybrane zagadnienia. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Efekty uczenia się:

B.2.W1. B.2.W3.

Student zna przedmiot badań i system pojęciowy pedagogiki (egzamin pisemny)

B.2.W2 Student zna i rozumie rolę nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela (egzamin pisemny)

B.2.W4. Student zna zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej nauczyciela. (egzamin pisemny)

B.2.U3 Student potrafi formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela.

B.2.K3. Student jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej

Metody i kryteria oceniania:

Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin pisemny.

51% punktów uzyskanych przez studenta z zaliczenia wykładu jest niezbędne do uzyskania oceny pozytywnej.

50% nieobecności nieusprawiedliwionych podczas wykładów kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu.

Zakres tematów:

Przedmiot badań i system pojęciowy współczesnej polskiej pedagogiki. Edukacja, kształcenie, wychowanie – pojęcie, znaczenia, dylematy.

• Rola nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela

• Zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej nauczyciela

Metody dydaktyczne:

Metody nauczania: wykład, dyskusja, pokaz,

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 9:45 - 11:15, sala 2044
Katarzyna Szorc 11/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Wydziału Chemii i Wydziału Stosunków Międzynarodowych - Kampus
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)