Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA:
J. Cieślik, Przedsiębiorczość, polityka, rozwój, Wyd. Akademickie SEDNO, Warszawa 2014.
J. Lichtarski (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2007.
J. Pasieczny, B. Glinka, Tworzenie przedsiębiorstwa. Szanse realizacja rozwój, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
J. Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
Z.J. Makieła, M.M. Stuss (red.), Przedsiębiorczość i zarządzanie innowacjami. Wiedza, technologia, konkurencja, przedsiębiorstwo, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2018.
M.K. Szpakowski, Przedsiębiorczość. Zarządzanie przedsiębiorstwem od A do Z, Knowledge Innovation Center Sp. z o.o., Zamość 2018.
|
Efekty uczenia się: |
1. Student zna i rozumie główne tendencje rozwojowe nauk biologicznych w kontekście innowacyjnych możliwości implementacji wyników badań w gospodarce (KA7_WG7)
2. Student zna i rozumie uwarunkowania społeczno-gospodarcze, etyczne i prawne prowadzenia działalności gospodarczej (KA7_WK8)
3. Student zna i rozumie reguły rządzące wolnym rynkiem oraz istotę i różne definicje przedsiębiorczości (KA7_WK9)
4. Student potrafi samodzielnie planować własną działalność gospodarczą i motywować innych do podjęcia takich działań (KA7_UU8)
5. Student jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy na rynku (KA7_KO3)
Sposoby weryfikacji efektów uczenia się: aktywność na zajęciach, prezentacja projektu.
|
Zakres tematów: |
Istota i definicje przedsiębiorczości
Przedsiębiorczość jako wykorzystywanie okazji
Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości
Źródła sukcesów i niepowodzeń biznesowych – studia przypadków
Kategoria przedsiębiorcy – charakterystyka i typologie
Rodzaje i przejawy przedsiębiorczości
Analiza procesu przedsiębiorczego
Planowanie i organizowanie działalności gospodarczej
|