Literatura: |
J. Lichtarski, Praktyczny wymiar nauk o zarządzaniu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2015.
J. Lichtarski (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem: wiodące orientacje. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego,
Wrocław 2014.
J. Lichtarski, Podstawy nauki przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007.
N.Duraj, A. Pieloch - Babiarz (red.), Przedsiębiorczość: strategie i metody zarządzania przedsiębiorstwem. Wydawnictwo Uniwersytetu
Łódzkiego, Łódź 2014.
J. Klimek, S. Klimek, Przedsiębiorczość bez tajemnic. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2016.
R. Lisowska, J.Ropęga, Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.
K. Zięba, Przedsiębiorczość. CeDeWu, Warszawa 2016.
|
Efekty uczenia się: |
Student zna ogólne zasady komercjalizacji wyników badań oraz zasady przedsiębiorczości indywidualnej K_W31; (uczestnictwo w
dyskusji na wykładach i konwersatorium, przygotowanie studium przypadku),
Student potrafi działać w myśl zasad przedsiębiorczości K_K07;(uczestnictwo w dyskusji na wykładach i konwersatorium, przygotowanie
studium przypadku).
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach - dopuszczalne są 2 nieobecności. Dodatkowe nieobecności powinny być zaliczone na konsultacjach. Na ocenę końcową będzie miała wpływ aktywność studenta na zajęciach, wykonana prezentacja Power Point, przygotowanie studium przypadku.
|
Zakres tematów: |
1. Charakterystyka przedsiębiorczości i czynników ją determinujących;
2. Przedsiębiorczość i jej rodzaje. Charakterystyka przedsiębiorcy;
3. Cykl życia przedsiębiorstwa; otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne przedsiębiorstwa;
4.Formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw i formy współpracy przedsiębiorstw;
5. Procedura rejestracji działalności gospodarczej;
6. Podatki i składki w działalności przedsiębiorstw;
7. Pozyskiwanie kapitałów i kształtowanie ich struktury w przedsiębiorstwie
|