Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka ekonomii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0300-ES3-1DYD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka ekonomii
Jednostka: Wydział Ekonomii i Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Podstawowym założeniem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie dydaktyki przedmiotów ekonomicznych. Są one niezbędne dla prawidłowego przebiegu praktyki dydaktycznych podczas studiów, a także w przyszłej pracy ppedagogicznej po ukończeniu studiów.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Przedmiot obejmuje elementy procesu dydaktycznego. Wyjaśnia podstawowoe pojęcia z zakresu dydaktyki i zasady dydaktyczne. Wyjaśnia specyfikę dydaktyki ekonomii oraz przedstawia poszczególne elementy procesu dydaktycznego.

Pełny opis:

Na przedmiot składają się następujące treści:

-pojęcie dydaktyki,

- koncepcje dydaktyczne (dydaktyka herbartowska, dydaktyka pragmamtyczna, dydaktyka systemowa, alternatywne koncepcje dydaktyczne)

- istota i zasady dydaktyki ekonomii

- style uczenia się i typy studentów w zależności od indywidualnego stylu

- zasady prowadzenia zajęć: wykładów, ćwiczeń, zajęć projektowych i seminaryjnych

- metody dydaktyczne, w tym metody aktywne oraz metody specyficzne dla nauk ekonomicznych (oparte na wykorzystaniu metod matemayycznych)

- środki i pomoce dydaktyczne,

- testy i sprawdziany

Literatura:

J. Mierzejewska- Majcherek, "Poradnik metodyczny dla nauczycieli podstaw ekonomii i szeroko pojętej edukacji ekonomicznej, Difin, Warszawa 2015

M. Karowski, B. Milerski "Rcjonalność procesu kształcenia", IMpuls, Warszawa 2014

W. Okoń, "Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej". PWN, Warszawa 1998.

G. Dryden, J. Vos: Rewolucja w uczeniu. Wydawnictwo Moderski i S-ka, Poznań 2000

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W-01- student posiada znajomość procesu kreowania wśród studentów i jego uwarunkowań (SD_W09)

Umiejętności:

U-01- student posiada umiejętność prowadzenia zajęć dydaktycznych z przedmiotów ekonomicznych (SD_U16)

Kompetencje personalne i społeczne

K-01- student czuje się odpowiedzialny za własne działania dydaktyczne oraz przyswajane przez studentów efekty kształcenia (SD_K04)

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania to:

- ustnie zaliczenie przedmiotu,

-aktywność studentów podczas zajęć, przede wszystkim zajęć o charakterze konwersatoryjnym,

- wyniki ankiet i testów prowadzonych na zajęciach przez prowadzącego przedmiot

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)