Dydaktyka ekonomii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ES3-1DYD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka ekonomii |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Podstawowym założeniem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie dydaktyki przedmiotów ekonomicznych. Są one niezbędne dla prawidłowego przebiegu praktyki dydaktycznych podczas studiów, a także w przyszłej pracy ppedagogicznej po ukończeniu studiów. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje elementy procesu dydaktycznego. Wyjaśnia podstawowoe pojęcia z zakresu dydaktyki i zasady dydaktyczne. Wyjaśnia specyfikę dydaktyki ekonomii oraz przedstawia poszczególne elementy procesu dydaktycznego. |
Pełny opis: |
Na przedmiot składają się następujące treści: -pojęcie dydaktyki, - koncepcje dydaktyczne (dydaktyka herbartowska, dydaktyka pragmamtyczna, dydaktyka systemowa, alternatywne koncepcje dydaktyczne) - istota i zasady dydaktyki ekonomii - style uczenia się i typy studentów w zależności od indywidualnego stylu - zasady prowadzenia zajęć: wykładów, ćwiczeń, zajęć projektowych i seminaryjnych - metody dydaktyczne, w tym metody aktywne oraz metody specyficzne dla nauk ekonomicznych (oparte na wykorzystaniu metod matemayycznych) - środki i pomoce dydaktyczne, - testy i sprawdziany |
Literatura: |
J. Mierzejewska- Majcherek, "Poradnik metodyczny dla nauczycieli podstaw ekonomii i szeroko pojętej edukacji ekonomicznej, Difin, Warszawa 2015 M. Karowski, B. Milerski "Rcjonalność procesu kształcenia", IMpuls, Warszawa 2014 W. Okoń, "Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej". PWN, Warszawa 1998. G. Dryden, J. Vos: Rewolucja w uczeniu. Wydawnictwo Moderski i S-ka, Poznań 2000 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W-01- student posiada znajomość procesu kreowania wśród studentów i jego uwarunkowań (SD_W09) Umiejętności: U-01- student posiada umiejętność prowadzenia zajęć dydaktycznych z przedmiotów ekonomicznych (SD_U16) Kompetencje personalne i społeczne K-01- student czuje się odpowiedzialny za własne działania dydaktyczne oraz przyswajane przez studentów efekty kształcenia (SD_K04) |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania to: - ustnie zaliczenie przedmiotu, -aktywność studentów podczas zajęć, przede wszystkim zajęć o charakterze konwersatoryjnym, - wyniki ankiet i testów prowadzonych na zajęciach przez prowadzącego przedmiot |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.