Negocjacje w biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-SPM-1NWB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Negocjacje w biznesie |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Podstawowa wiedza z zakresu psychologii |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu prowadzenia negocjacji w biznesie zwiększającej prawdopodobieństwo osiągania porozumień, dających podstawę satysfakcjonującej współpracy z parterami negocjacji w dłuższej perspektywie czasowej. |
Pełny opis: |
Studia podyplomowe niestacjonarne Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 12 godz. wykładów 8 godz. ćwiczeń Punkty ECTS: 6,00 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - z bezpośrednim udziałem nauczyciela 40 godz. - 1,5 ECTS - o charakterze praktycznym 115 godz. - 4,5 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Fisher R., Ury W., Patton B. (1994). Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się. Warszawa: PWE. Mastenbroek W. (1996). Negocjowanie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Nęcki Z. (1995). Negocjacje w biznesie. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu. Literatura uzupełniająca: Belbin R.M.(2003). Twoja rola w zespole. Gdańsk: GWP. Dakowicz A. (2008). Rozwiązywanie konfliktów i sztuka negocjacji. W: D. Frasunkiewicz (red.), Psychologia biznesu. Wybrane zagadnienia. Białystok: Wydawnictwo WSFiZ w Białymstoku, 67-80. Dana D. (1993). Rozwiązywanie konfliktów. Warszawa: PWE. Nierenberg G.I. (1994). Sztuka negocjacji jako metoda osiągania celu. Warszawa: Wydawnictwo STUDIO EMKA. |
Efekty uczenia się: |
1. Zdobycie wiedzy na temat procesów zachodzących w trakcie prowadzenia negocjacji w biznesie w oparciu o harwardzki projekt negocjacyjny: 1) Oddziel ludzi od problemu; 2) Skoncentruj się na interesach a nie stanowiskach; 3) Poszukuj możliwości dających korzyści obu stronom; 4) Stosuj obiektywne kryteria - WIEDZA (SP_W04) 2. Nabycie umiejętności praktycznego przygotowania i prowadzenia negocjacji zmierzających do osiągnięcia porozumienia korzystnego dla obu stron - UMIEJĘTNOŚCI (SP_U04) 3. Rozpoznawanie swoich mocnych i słabych stron jak również mocnych i słabych stron partnera w negocjacjach umożliwiających tworzenie klimatu współpracy w trakcie prowadzonych negocjacji - KOMPETENCJE SPOŁECZNE (SP_K04) |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady i ćwiczenia angażujące słuchaczy (m.in. praca w parach i zespołach, wypełnianie i analiza testów z zakresu kompetencji negocjacyjnych, nagrywanie z użyciem kamery i omawianie mocnych i słabych stron zachowań negocjacyjnych). Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: test zaliczeniowy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.