Wstęp do teorii uczenia się i nauczania języków
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AS1-1TUN |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do teorii uczenia się i nauczania języków |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student posługuje się językiem angielskim na poziomie B2/C1. |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest: • rozwijanie rozumienia mechanizmów nabywania i uczenia się języków obcych, • zapoznanie studentów z podstawowymi teoriami uczenia się języków obcych i ich implikacjami dla metod i technik pracy w klasie szkolnej, • zapoznanie studentów z podstawową terminologią i problemami związanymi z teoriami uczenia się i nauczania języków. |
Pełny opis: |
Filologia: filologia angielska Studia pierwszego stopnia Stacjonarne Ogólnoakademicki I rok, semestr I 15h wykład Metody pracy: wykład z elementami pracy warsztatowej i dyskusji Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach 1 ECTS Bilans nakładu pracy studenta Np.: Liczba godzin Udział w wykładach. Udział w zajęciach 15h Przygotowanie do zajęć 10h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 1h Realizacja zadań projektowych. Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim. 3h+1h 4h Razem: 30h (odpowiada 1 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 17h odpowiada 0,5 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 0h 0 ECTS |
Literatura: |
Fontana, David. 1991. Psychology for Language Teachers. Second Edition. Basingstoke: Macmillan Publishers. Gardner, Howard. 2011. Frames of Mind. The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books. Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Third Edition. Harlow: Longman. Jordan, A., Carlile, O. and Stack, A. 2008. Approaches to Learning. A Guide for Teachers. Maidenhead: Open University Press. Komorowska, H. 2004. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Lightbown, P. M..and Spada N. 2006. How Languages are Learned. Third Edition. Oxford: Oxford University Press. Phillips, D. C. 2009. Perspectives on Learning. Fifth Edition. New York: Teachers College Press. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1. Student opisuje podstawowe teorie nabywania i uczenia się języków obcych. K_W02,K_W03, K_W06 2. Student definiuje podstawowe terminy związane z uczeniem się i nauczanie m języków obcych. K_W02,K_W03, K_W06 3. Student charakteryzuje różnice indywidualne wpływające na proces uczenia się języków obcych. K_W02,K_W03 K_W06, K_U13 UMIEJĘTNOŚCI 4. Student wykazuje rozumienie mechanizmów przyswajania języka obcego. K_U01, K_U02 5. Student wyciąga wnioski dydaktyczne z założeń teorii uczenia się i nauczania języka obcego K_U01, K_U02, K_U07, K_U13 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 6. Student przyjmuje postawę refleksyjną wobec problemów związanych z nauczaniem i uczeniem się języków. K_K01, K_K04, K_K07 7. Student wyraża swoją opinię w odniesieniu do kwestii poruszanych na wykładzie K_K01,K_K03, K_K07 sposoby weryfikacji efektów kształcenia: sprawdzian pisemny |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu końcowego obejmującego treści wykładu. Minimum zaliczenia wynosi 60%. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.