PZJA - pisanie akademickie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AS2-2PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PZJA - pisanie akademickie |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Przedmioty wchodzące w skład modułu PZJA mają na celu: • rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia poprzez krytyczną analizę tekstów i innych wytworów kultury; • wzbogacenie zasobu struktur leksykalnych i gramatycznych, szczególnie tych, które są charakterystyczne dla tzw. „naukowego” języka angielskiego; • przybliżenie zasad prawidłowego cytowania, parafrazowania i streszczania tekstów akademickich z uszanowaniem praw autorskich; • zapoznanie z zasadami tworzenia krótkich tekstów akademickich; • umożliwienie intensywnej praktyki w pisaniu tekstów; • pogłębienie wiedzy ogólnej oscylującej wokół zagadnień społeczno-kulturowych i gospodarczo-politycznych mających miejsce w Polsce i na świecie; • przygotowanie do egzaminu z Praktycznej Znajomości Języka Angielskiego |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs jest kontynuacja głównych założeń ćwiczeń Pisanie Akademickie z poprzedniego roku akademickiego i będzie obejmował rozwijanie wśród studentów umiejętności krytycznego myślenia, czytania tekstów akademickich ze zrozumieniem i komentowanie ich co w efekcie ma doprowadzić do pozyskania umiejętności niezbędnych do pisania tekstów na poziomie akademickim. Kurs będzie rozwijał strategie niezbędne do prowadzenia kwerendy bibliotecznej, wykorzystania źródeł internetowych, formułowania planu badawczego, organizowania informacji i ich efektywnego prezentowania w formie pisemnej. Szczególny nacisk będzie położony na krytyczną ocenę źródeł i sprawy związane z plagiatem. Ważnym celem będzie wspomaganie studentów w pisaniu pracy magisterskiej. |
Pełny opis: |
Zadania wykonywane przez studentów podczas zajęć a także jako prace domowe będą obejmowały: - krytyczną analizę tekstu - streszczenia tekstów akademickich - abstrakty - porównywanie źródeł - prace badawcze na dany temat - prace związane z dyskursem akademickim - komentarze bibliograficzne - prace związane z rejestrem języka - pisanie artykułu akademickiego. |
Literatura: |
Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004. Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977. Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999. Źródła internetowe: - On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/ - UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide - On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu - University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing - Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn |
Efekty uczenia się: |
- Zna cechy stylu akademickiego/naukowego w piśmie. - Zna zasady prawidłowego cytowania, parafrazowania i streszczania tekstów akademickich z uszanowaniem praw autorskich. - Ma poszerzony zasób słownictwa i struktur gramatycznych języka angielskiego. - Potrafi formułować wypowiedzi pisemne o charakterze naukowym, wykorzystując poglądy własne i innych autorów. - Dokonuje krytycznej analizy, interpretacji i oceny tekstów i innych wytworów kultury. Weryfikacja efektów na podstawie oceny prac pisemnych i uczestnictwa w zajęciach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę będzie oparte o następujące kryteria: - zaliczenie zadań pisemnych podczas zajęć, - zaliczenie zadań domowych, - obecność na zajęciach (dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze), - aktywność podczas zajęć. Kurs kończy się egzaminem po semestrze letnim. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.