Metodyka wczesnego nauczania języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-PPAS2-2HAH |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Metodyka wczesnego nauczania języka angielskiego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z charakterystyką rozwojową dzieci w wieku przedszkolnym, zapoznanie z zasadami planowania kursu i pracy na zajęciach, przygotowanie studentów do projektowania, doboru materiałów dydaktycznych oraz ich ewaluacji. Zajęcia mają również na celu podniesienie znajomości języka. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek Wydział Pedagogiki i Psychologii Nazwa kierunku studiów Pedagogika przedszkolna z nauczaniem języka angielskiego Poziom kształcenia Studia drugiego stopnia Profil studiów Ogólnoakademicki Forma studiów Stacjonarne Kod przedmiotu 0800-PPAS2-2HAH Język przedmiotu Angielski Rodzaj przedmiotu MK_7e Obowiązkowy Rok studiów / semestr Rok II, sem. 3 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Student powinien posiadać umiejętność posługiwania się językiem angielskim na poziomie B2, a także umiejętności i wiedzę wynikającą z planu studiów obejmującego I rok studiów II stopnia. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć Wykład – 15 godz. Ćwiczenia – 30 godz. Punkty ECTS: 8 Bilans nakładu pracy studenta Ogólny nakład pracy studenta: 200 godz. w tym: udział w zajęciach dydaktycznych: 45 godz; przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury kierunkowej i przygotowanie projektów: 125 godz.; udział w konsultacjach: 5 godz.; przygotowanie do zaliczeń i egzaminów: 20 godz.; udział w zaliczeniach i egzaminie: 5 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin: - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela: 55 Punkty ECTS: 2 - o charakterze praktycznym: 145 Punkty ECTS: 6 |
Literatura: |
1. Komorowska, H. Metodyka nauczania języków obcych. Fraszka Edukacyjna. 2. Dakowska, M. Teaching English as a Foreign Language. A Guide for Professionals. PWN. 3. Pinter, A. Teaching Young Language Learners (Oxford Handbooks for Language Teachers Series). Oxford. 4. Cameron, L. Teaching Languages to Young Learners (Cambridge Language Teaching Library). Cambridge. 5. Bland, J. (red.) Teaching English to Young Learners: Critical Issues in Language Teaching with 3-12 Year Olds. Bloomsbury. 6. www.busyteacher.org 7. www.onestopenglish.com 8. http://www.eslbase.com/teaching/young-learners/ 9. https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/B369-Young-Learners-Activity-Book_v10.pdf |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA H2A_W03 H2A_W06 Ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych. K_W12 UMIEJĘTNOŚCI S2A_U04 S2A_U07 H2A_U05 Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych. Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole. K_U10 K_U12 KOMPETENCJE SPOŁECZNE S2A_K04 S2A_K05 Utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych. K_K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody nauczania: wykład, zajęcia w grupie, prace projektowe, konsultacje. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie po 3 sem., egzamin po 3 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.