CLIL - język angielski w kształceniu zintegrowanym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-PPAS2-2HAI |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | CLIL - język angielski w kształceniu zintegrowanym |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać umiejętność posługiwania się językiem angielskim na poziomie B2 a także umiejętności i wiedzę wynikającą z planu studiów obejmującego I rok studiów II stopnia. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu wprowadzenie założeń metody CLIL, wprowadzenie i utrwalenie praktycznych aspektów CLIL, przygotowanie studentów do projektowania materiałów na językowe zajęcia zintegrowane a także ich ewaluację. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Forma zajęć: ćwiczenia Liczba godz. : 15 Liczba semestrów: 1 Rok studiów: 2, semestr: 3 Stosowane metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Ćwiczenia prowadzone są w formie praktycznych ćwiczeń z zakresu metody CLIL. Sprawdzana jest forma praktycznego zastosowania metody CLIL. . Pkt. ECTS: 7 |
Literatura: |
- materiały autorskie prowadzącego - languages.dk - CLIL4U - www.onestopenglish.com - lessonstream.org - www.teachingenglish.org.uk - ‘Uncovering CLIL’ Peeter Mehisto, Maria Jesus-Frigols, David Marsh, Macmillan Education |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: K_W12 Ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych. UMIEJĘTNOŚCI K_U10 Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych . K_U12 Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K04 Utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych. Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena pracy własnej studenta oraz pracy w grupie, ocena przygotowanych przez studenta materiałów wykorzystujących metodę CLIL ;testy kontrolne pisemne; ocena przygotowania do zajęć, ocena aktywności na zajęciach, ocena za prezentację plakatową. |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: - zaliczenie na ocenę po III semestrze, - egzamin po III semestrze Warunki zaliczenia: -przygotowanie prezentacji zadań lekcyjnych metodą CLIL - terminowe zaliczenie na ocenę minimum dostateczną testów kontrolnych i prac pisemnych, - obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecności w semestrze bez konieczności jej odpracowania), |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.