Komunikacja społeczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-S1-2YBCO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja społeczna |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Realizując zajęcia z przedmiotu komunikacja społeczna prowadzący stawia przed sobą następujące cele: - zdobycie przez studenta wiedzy dotyczącej struktury procesu komunikowania - charakterystyka głównych nurtów w teoriach komunikacji społecznej - wskazanie na rolę wspólnoty kodu w komunikacji społecznej w wymiarze międzypokoleniowym - zapoznanie studenta z barierami kulturowymi w komunikacji - wskazanie na dynamikę zmian w komunikacji społecznej w kontekście edukacyjnym - budowanie umiejętności postrzegania komunikacji jako narzędzia integracji społecznej - wskazywanie na znaczenie kompetencji komunikacyjnych w kształtowaniu kompetencji społecznych |
Skrócony opis: |
Komunikacja społeczna rozumiana jako zestaw założeń do komunikowania się pozwala studentom poprzez budowanie wiedzy o strukturze i dynamice oraz zależnościach komunikacji społecznej podwyższać kompetencje komunikacyjne. |
Pełny opis: |
Przedmiot podejmuje zagadnienia definiowania przedmiotu w perspektywie różnych ujęć teoretycznych, omawia funkcje komunikowania społecznego, analizuje teorie komunikacji kultury nowoczesnej i komunikowanie masowe w ponowoczesności. |
Literatura: |
Adler R. B., Rosenfeld L. B., Proctor II R. F. (2011). Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis, R. 3,4, 5. Dobek – Ostrowska (2007). Podstawy komunikowania społecznego. Wrocław: ASTRUM Fiske: J.(2003). Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem. Wrocław: ASTRUM Goban – Klas T. (2019). Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. Warszawa: PWN Griffin E. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: GWP |
Efekty uczenia się: |
K_W09 ma uporządkowaną wiedzę o społecznych uwarunkowaniach procesów komunikacyjnych K_U05 posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście komunikacji społecznej z perspektywy wybranych koncepcji teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi K_K03 docenia znaczenie wiedzy z zakresu komunikacji społecznej dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu komunikacji i budowania warsztatu pracy pedagoga |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład, analiza tekstów, dyskusja, prezentacja multimedialna, kolokwium, test Podstawą zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach (80% obecności) Zaliczenie ćwiczeń następuje na podstawie obecności, aktywności na zajęciach Egzamin: test jednokrotnego wyboru |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.