Metodyka pracy w edukacji wczesnoszkolnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-SPP-2GGZ |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy w edukacji wczesnoszkolnej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Wiedza z zakresu pedagogiki, dydaktyki, psychologii rozwojowej. |
Skrócony opis: |
Założeniem przedmiotu jest zapoznanie słuchacza ze specyfiką kształcenia w edukacji elementarnej obejmującego zakres przewidziany podstawa programową kształcenia zintegrowanego. Celem -Umożliwienie zrozumienia mechanizmów psychologicznych i dydaktycznych uczenia się dzieci orz przedstawienie podstawowych treści merytorycznych i metodycznych niezbędnych do prawidłowej organizacji zajęć dydaktycznych dla dzieci w młodszym wieku szkolnym w podstawowych obszarach i rodzajach edukacji. |
Pełny opis: |
Profil: ogólnoakademicki Forma studiów: podyplomowe, niestacjonarne Rodzaj przedmiotu; obowiązkowy Dziedzina: nauk społeczne, pedagogika rok studiów: I sem. 1,2. Wymagania wstępne: Wskazana wiedza z zakresu psychologii dziecka, pedagogiki 19 godzin wykładów punkty ECTS - 3 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Udział w wykładach - 19 godzin Przygotowanie do zajęć 15 godzin Przygotowanie się do egzaminu - 36 Egzamin 3 godziny Konsultacje 2 godziny |
Literatura: |
Nowik J., Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej, Poradnik dla nauczyciela, (2011). O dzieciach matematycznie uzdolnionych. Książka dla rodziców i nauczycieli, Gruszczyk-Kolczyńska E.(red.) ( 2012). Czelakowska D. Metodyka edukacji polonistycznej w wieku wczesnoszkolnym (2010). Dobrowolska D., Metodyka edukacji polonistycznej okresie wczesnoszkolnym (2015). Filipiak E. Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym (2002) Jaczewski, A., Komosińska, K. (red.) Wybrane zagadnienia z edukacji zdrowotnej(2004). Budniak A., Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (2014). Zioło I.: Edukacja środowiskowa w nauczaniu początkowym (2002) |
Efekty uczenia się: |
-słuchacz zna i rozumie psychopedagogiczne i dydaktyczne podstawy kształcenia zintegrowanego z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych edukacji (SP_W01) - posiada wiedzę dotycząca indywidualnych potrzeb edukacyjnych w zakresie podstawowych rodzajów edukacji (SP_W04) - posiada umiejętności i kompetencje potrzebne do kompleksowej realizacji zadań dydaktycznych, w tym do samodzielnego przygotowania lub dostosowania programu edukacji do potrzeb i możliwości dzieci (SP_U01) - jest świadomy wagi edukacji wczesnoszkolnej w dalszej karierze szkolnej ucznia i bierze odpowiedzialność za realizacje zadań w tym zakresie (SP_K01) |
Metody i kryteria oceniania: |
Słuchacz ma obowiązek uczestnictwa w wykładach (90%) ,z nieobecności na wykładach zobowiązany jest się rozliczyć (samodzielnie opracować tematykę objętą wykładem) Przedmiot kończy się egzaminem. Pozytywna ocena z z pracy po uzyskaniu 51% możliwych do zdobycia punktów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.