Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-SPP-7SEM
Kod Erasmus / ISCED: 05.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria i specjalizacyjne

Założenia (opisowo):

Profil studiów – praktyczny

Forma studiów – podyplomowe

Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki – psychologia, pedagogika

Rok studiów – drugi, semestr pierwszy i drugi

Wymagania wstępne – brak

Liczba godzin dydaktycznych – 25 godzin - ćwiczenia

Metody dydaktyczne – dyskusja, warsztaty, projekty, konsultacje

Punkty ECTS – 6 pkt.

Bilans nakładu pracy studenta – 25 godz. ćwiczenia, 60 godzin samodzielne studiowanie literatury naukowej i przygotowanie się do egzaminu dyplomowego, 25 godzin konsultacje indywidualne, 30 godzin – przygotowanie autorskiego projektu, 10 godz. zaliczenie (w ramach konferencji).

Wskaźniki ilościowe – 25 godzin – 1 punkty –zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela;

125 godzin – 5 pkt. – praca własna studenta, w tym przygotowanie projektu



Tryb prowadzenia przedmiotu:

lektura monograficzna
mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

W ramach tego przedmiotu słuchacz pogłębi wiedzę, umiejętności i postawy związane z projektowaniem działań edukacyjnych w przedszkolu lub w klasach I-III szkoły podstawowej. Pozwoli to na integrację treści nauczanych w ramach różnych przedmiotów a ponadto sprawdzenie umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce edukacyjnej i dokonanie autokorekty własnych kompetencji pedagogicznych.

Pełny opis:

Analiza teorii rozwoju dziecka oraz teorii pedagogicznych adekwatnych do wieku dzieci i specyfiki instytucji edukacyjnych jako podstawy teoretycznej do projektowania sposobów realizacji wybranych problemów wychowania lub treści kształcenia. Dobór metod, zasad i form realizacji autorskiej koncepcji realizacji wybranych treści w przedszkolu lub w szkole. Określenie optymalnych warunków realizacji tych treści.

Literatura:

W zależności od wyboru etapu edukacji (przedszkole lub szkoła podstawowa) oraz w zależności od tematyki pracy projektowej nie sposób jest podać gotowego zestawu literatury naukowej i metodycznej.

Efekty uczenia się:

SP6-WG01 - Słuchacz posiada wiedzę pozwalającą zrozumieć procesy rozwoju dzieci i metody wspierania ich procesu uczenia się.

SP6z-WK01 - Słuchacz posiada wiedzę pozwalającą na organizowanie życia społecznego w grupie rówieśniczej w przedszkolu i w szkole podstawowej.

SP6_Słuchacz posiada umiejętności i kompetencje potrzebne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań przedszkola i szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania programu edukacji do potrzeb i możliwości dzieci.

SP6_UO01 - Słuchacz potrafi pracować w zespole pełniąc różne role i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem procesu kształcenia.

Metody i kryteria oceniania:

Praca pisemna - projekt edukacyjny przygotowany indywidualnie lub w zespole. Egzamin dyplomowy - prezentacja prac.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)