Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-SPP-7SEM |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Profil studiów – praktyczny Forma studiów – podyplomowe Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki – psychologia, pedagogika Rok studiów – drugi, semestr pierwszy i drugi Wymagania wstępne – brak Liczba godzin dydaktycznych – 25 godzin - ćwiczenia Metody dydaktyczne – dyskusja, warsztaty, projekty, konsultacje Punkty ECTS – 6 pkt. Bilans nakładu pracy studenta – 25 godz. ćwiczenia, 60 godzin samodzielne studiowanie literatury naukowej i przygotowanie się do egzaminu dyplomowego, 25 godzin konsultacje indywidualne, 30 godzin – przygotowanie autorskiego projektu, 10 godz. zaliczenie (w ramach konferencji). Wskaźniki ilościowe – 25 godzin – 1 punkty –zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela; 125 godzin – 5 pkt. – praca własna studenta, w tym przygotowanie projektu |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | lektura monograficzna |
Skrócony opis: |
W ramach tego przedmiotu słuchacz pogłębi wiedzę, umiejętności i postawy związane z projektowaniem działań edukacyjnych w przedszkolu lub w klasach I-III szkoły podstawowej. Pozwoli to na integrację treści nauczanych w ramach różnych przedmiotów a ponadto sprawdzenie umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce edukacyjnej i dokonanie autokorekty własnych kompetencji pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Analiza teorii rozwoju dziecka oraz teorii pedagogicznych adekwatnych do wieku dzieci i specyfiki instytucji edukacyjnych jako podstawy teoretycznej do projektowania sposobów realizacji wybranych problemów wychowania lub treści kształcenia. Dobór metod, zasad i form realizacji autorskiej koncepcji realizacji wybranych treści w przedszkolu lub w szkole. Określenie optymalnych warunków realizacji tych treści. |
Literatura: |
W zależności od wyboru etapu edukacji (przedszkole lub szkoła podstawowa) oraz w zależności od tematyki pracy projektowej nie sposób jest podać gotowego zestawu literatury naukowej i metodycznej. |
Efekty uczenia się: |
SP6-WG01 - Słuchacz posiada wiedzę pozwalającą zrozumieć procesy rozwoju dzieci i metody wspierania ich procesu uczenia się. SP6z-WK01 - Słuchacz posiada wiedzę pozwalającą na organizowanie życia społecznego w grupie rówieśniczej w przedszkolu i w szkole podstawowej. SP6_Słuchacz posiada umiejętności i kompetencje potrzebne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań przedszkola i szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania programu edukacji do potrzeb i możliwości dzieci. SP6_UO01 - Słuchacz potrafi pracować w zespole pełniąc różne role i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem procesu kształcenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca pisemna - projekt edukacyjny przygotowany indywidualnie lub w zespole. Egzamin dyplomowy - prezentacja prac. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.