Edukacja środowiskowa z elementami edukacji zdrowotnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-SPP-8BHM |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Edukacja środowiskowa z elementami edukacji zdrowotnej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Wskazana wiedza z zakresu psychologii dziecka, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz biologii, geografii i historii (na poziomie szkoły średniej) |
Skrócony opis: |
Założeniem przedmiotu jest wyposażenie Słuchacza w wiedzę merytoryczną niezbędną do realizacji treści z zakresu edukacji przyrodniczej i zdrowotnej w klasach I-III oraz w wiedzę metodyczną, warsztatową konieczną do projektowania i organizacji zajęć z zakresu edukacji przyrodniczej oraz i ich praktycznej realizacji. Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchacza ze specyfiką kształcenia społeczno-przyrodniczego i edukacji zdrowotnej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej |
Pełny opis: |
Profil: ogólnoakademicki Forma studiów: podyplomowe, niestacjonarne Rodzaj przedmiotu; obowiązkowy Dziedzina: nauk społeczne, pedagogika rok studiów: I sem. 1,2. Wymagania wstępne: Wskazana wiedza z zakresu psychologii dziecka, pedagogiki 15 godzin ćwiczeń metody dydaktyczne: wykład, warsztaty grupowe, dyskusja, ćwiczenia punkty ECTS - 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Udział w ćwiczeniach -15 godzin Przygotowanie do zajęć 20 godzin Przygotowanie pracy zaliczeniowej – 13 godzin udział w konsultacjach- 1 |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Budniak A. : Edukacja społeczno-przyrodnicza dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, Wydawnictwo Impuls, Kraków,2014 2. Budniak A., Doświadczenia przyrodnicze w poznawaniu środowiska przez uczniów klas początkowych, Katowice, 2009 3. Sobierańska D., Świat przyrody zintegrowany, ale czy w szkole [w] D. Klus-Stańska (red.) (Anty)edukacja wczesnoszkolna, Kraków 2014. 4. Sobierańska D., Świat przyrody zintegrowany, ale czy w szkole [w] D. Klus-Stańska (red.) (Anty)edukacja wczesnoszkolna, Kraków 2014. Literatura uzupełniająca 1. Majcher I.: Zasób osobistej wiedzy przyrodniczej dzieci 9-letnich, Wyd. UG- Gdańsk, 2005 2. Dziecko w świecie przyrody i nauki (red.) J. Solomon, St. Dylak, Wyd. Edytor, Toruń 2005 3. Zioło I.: Edukacja środowiskowa w nauczaniu początkowym 2002 4. Jaczewski, A., Komosińska, K. (red.) (2004). Wybrane zagadnienia z edukacji zdrowotnej. 5. Sobierańska D., Świat przyrody zintegrowany, ale czy w szkole [w] D. Klus-Stańska (red.) (Anty)edukacja wczesnoszkolna, Kraków 2014. |
Efekty uczenia się: |
-słuchacz zna i rozumie psychopedagogiczne podstawy edukacji środowiskowej i zdrowotnej na poziomie klas młodszych ( SP_W01) - uwzględnia w projektowanych zajęciach indywidualne potrzeby dzieci(SP_W04) - poprawnie dobiera metody, formy organizacji pracy oraz środki dydaktyczne do realizacji treści z zakresu edukacji środowiskowej i zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem zróżnicowanych sposobów stymulowania aktywności poznawczej uczniów i wspierania indywidualnego rozwoju oraz prawidłowo projektuje przebieg zajęć zintegrowanych(SP_U02) - kompetentnie planuje działalność z zakresu edukacji środowiskowej i zdrowotnej uczniów wykorzystując najbliższe środowisko edukacyjne (SP_K01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia, warsztaty, dyskusja. Aktywność na zajęciach. Forma zaliczenia przedmiotu: praca zaliczeniowa. Pozytywna ocena z z pracy po uzyskaniu 51% możliwych do zdobycia punktów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.