Dziecko i zdrowie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-WS2-2GMM |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Dziecko i zdrowie |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - stacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Rok studiów/semestr - 2 rok II stopnia, semestr III. Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Podstawą do realizacji przedmiotu: Student powinien posiadać wiedzę dotyczącą zagadnień z obszaru przedmiotów uwzględnionych w procesie kształcenia w latach wcześniejszych tj. Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania, Psychologia ogólna, Psychologia rozwoju człowieka, Pedagogika społeczna. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 15 godz. ćwiczenia 15 godz. Metody dydaktyczne: wykład: wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja, konsultacje; ćwiczenia: ocena aktywności studenta podczas zajęć, przygotowanie i prezentacja zagadnień z obszaru realizowanego przedmiotu. Punkty ECTS: 5. Udział w zajęciach – 30 h Przygotowanie do egzaminu -114h Egzamin-1,5h Udział w konsultacjach - 1h |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. B. Woynarowska, Edukacja zdrowotna: podręcznik akademicki, B. Woynarowska, 2017. 2. I. Kowalewski, J. L. Franczyk, Zdrowie emocjonalne młodzieży, Kraków 2017. 3. Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce, red. B. Zawadzkiej, T. Łączka, Kielce 2017. 4. M. Duda, Poczucie jakości życia młodzieży z problemami zdrowotnymi, Lublin 2016. 5. A. Cudowska, Twórcze orientacje życiowe : zdrowie i dobrostan, Białystok 2017. 6. Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce, red. B. Zawadzkiej, T. Łączka, Kielce 2017. 7. M. Duda, Poczucie jakości życia młodzieży z problemami zdrowotnymi, Lublin 2016. 8. K. Żuchelkowska, Edukacja zdrowotna w przedszkolu, Bydgoszcz 2013. 9. Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w nauczaniu uczniów najmłodszych, red. B. Wolny, J. Liba, Lublin 2014. 10. Edukacja zdrowotna - przedszkole – szkoła, red. B. Wolny, J. Liba, E. Juśko, Lublin 2016. 11. M. Demel, Pedagogika zdrowia, Warszawa 1980. 12. E. Syrek, K. Borzucka-Sitkiewicz, Edukacja zdrowotna, Warszawa 2009. 13. Młodzież styl życia i zdrowie, red. Z. Melosik, Poznań 2001. Literatura uzupełniająca: J. Bulska, Budowanie kompetencji zdrowotnych ludzi w środowisku ich życia: propozycje metodyczne dla pedagogów, nauczycieli, wychowawców i pracowników medycznych, wskazówki dla rodziców, Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", Toruń 2008. Wybrane zagadnienia z edukacji zdrowotnej: (skrypt dla studentów) / pod red. Andrzeja Jaczewskiego i Krystyny Komosińskiej, Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku. Wydaw. Naukowe Novum, Płock 2004. http://www.edukacjazdrowotna.pl/ http://hej.sagepub.com/ |
Efekty uczenia się: |
K_W01 Student zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym K_K04 Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody nauczania: dyskusja, prezentacje multimedialne, analiza tekstów. Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie ćwiczeń na ocenę, egzamin ustny z przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.