Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

PNJA - słownictwo 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AH1-1PWO Kod Erasmus / ISCED: 09.001 / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJA - słownictwo 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe
Język angielski stos. z hiszpańskim 1 rok sem. letni 1 stopień
Język angielski stos. z hiszpańskim 1 rok sem. zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 5.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 (ESOKJ).

Skrócony opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo

Gramatyka praktyczna

Fonetyka praktyczna

Umiejętności łączone

Pisanie akademickie

Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów.

Pełny opis:

Program szczegółowy:

• Vocabulary units centered around topics – słownictwo tematyczne

• Phrasal verbs – wyrażenia odczasownikowe

• Collocations – związki wyrazowe

• Idiomatic expressions – wyrażenia idiomatyczne

• Words easily confusable –wyrazy łatwo mylone

• Affixation - afiksacja

• Fixed expressions – stałe związki wyrazowe

• Homonyms & homophones – homonimy oraz homfony

• False friends and cognates – wyrazy pokrewne

• Word formation - słowotwórstwo

• Extreme adjectives - przymiotniki

• Synonyms – synonymy

GŁÓWNA TEMATYKA KURSU:

1. Entertainment and the arts (TV, cinema, theatre, books, etc) - rozrywka

2. Describing people – opisywanie ludzi

3. Food and drink - jedzenie

4. Travel and transport - transport

5. Shopping and advertising – zakupy oraz reklama

6. Language and communication – język oraz komunikacja

7. Work and business – praca i biznes

8. Money and finance – pieniądze, finanse

9. Homes - dom

10. The weather -pogodProfil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1)

Rok studiów /semestr

rok I, I i II semestr

Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2

Punkty ECTS : 23

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć :

240 godz., ćwiczenia

Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje

Bilans nakładu pracy studenta:

Liczba godzin

Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.):

240 h

Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.):

155h

Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 65h

Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 18 x 1h=18h

Realizacja zadań projektowych: 60h

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim:

30h + 5h=35h

Razem: 573h (odpowiada 23 pkt. ECTS)

Wskaźniki ilościowe

Liczba godzin

Punkty ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:240 + 18h+5h = 263h odpowiada 10,5 pkt. ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 240+ 60 = 300h odpowiada 12 pkt. ECTS

Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty).

Literatura:

Lista lektur oraz materiałów dla poszczególnych przedmiotów znajduje się w części B sylabusa.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem.

2. Student zna i rozumie podstawowe zasady konstruowania eseju w formacie anglosaskim z uwzględnieniem właściwej stylistyki oraz interpunkcji.

3. Student posiada podstawowa wiedzę o pojęciach, zjawiskach i procesach prozodycznych oraz zna podstawową terminologię prozodyczną.

UMIEJĘTNOŚCI

4. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań.

5. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia.

6. Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego.

7. Student potrafi poprawnie sformułować tezę i główne założenia eseju oraz potrafi poprawnie dobrać argumenty i przykłady popierające tezę eseju.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

8. Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy w warunkach komunikacji wielokulturowej.

KA6_WG1

KA6_WG9

KA6_WK1

KA6_WG1

KA6_WG4

KA6_UW4

KA6_UK4

KA6_UK5

KA6_UK5

KA6_UK4

KA6_UK5

KA6_UW4

KA6_UW6

KA6_UK5

KA6_KO4

Metody i kryteria oceniania:

Przedmioty w ramach PNJA- zaliczenie na ocenę (zgodnie z informacjami w sylabusie B)

Cały cykl PNJA - ezamin ustny i pisemny.

Oceny:

55- 69% = 3

70-75% = 3.5

76- 85 %= 4

86-90%= 4.5

91-100% = 5

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Jelska-Cydzik, Ewa Majewska
Prowadzący grup: Agnieszka Jelska-Cydzik, Ewa Majewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań.

2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia.

Pełny opis:

Program szczegółowy:

• Vocabulary units centered around topics – słownictwo tematyczne

• Phrasal verbs – wyrażenia odczasownikowe

• Collocations – związki wyrazowe

• Idiomatic expressions – wyrażenia idiomatyczne

• Words easily confusable –wyrazy łatwo mylone

• Affixation - afiksacja

• Fixed expressions – stałe związki wyrazowe

• Homonyms & homophones – homonimy oraz homfony

• False friends and cognates – wyrazy pokrewne

• Word formation - słowotwórstwo

• Extreme adjectives - przymiotniki

• Synonyms – synonymy

GŁÓWNA TEMATYKA KURSU:

1. Entertainment and the arts (TV, cinema, theatre, books, etc) - rozrywka

2. Describing people – opisywanie ludzi

3. Food and drink - jedzenie

4. Travel and transport - transport

5. Shopping and advertising – zakupy oraz reklama

6. Language and communication – język oraz komunikacja

7. Work and business – praca i biznes

8. Money and finance – pieniądze, finanse

9. Homes - dom

10. The weather -pogoda

Literatura:

Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP

Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP

Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson

Jones, L., Ideas, CUP

Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna

Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP

McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP

Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne

Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman

Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman

Vince, M., FC Language Practice, Heineman

Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman

Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman

Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press

Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA

Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman

Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003.

Uwagi:

Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria:

- aktywne uczestnictwo w zajęciach

- testy z rozumienia języka mówionego

- testy z rozumienia języka pisanego

- testy ze słownictwa

- indywidualna wypowiedź ustna

oraz w przypadku przedmiotu Pisanie Akademickie zaliczenie minimum 60% prac pisemnych na ocenę pozytywną. Niska frekwencja, przedłużenie terminu złożenia prac pisemnych lub ich niedostateczna ilość mogą rzutować na ocenę końcową.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Dzięcioł-Pędich
Prowadzący grup: Agnieszka Dzięcioł-Pędich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań.

2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia.

Pełny opis:

Program szczegółowy:

• Vocabulary units centered around topics – słownictwo tematyczne

• Phrasal verbs – wyrażenia odczasownikowe

• Collocations – związki wyrazowe

• Idiomatic expressions – wyrażenia idiomatyczne

• Words easily confusable –wyrazy łatwo mylone

• Affixation - afiksacja

• Fixed expressions – stałe związki wyrazowe

• Homonyms & homophones – homonimy oraz homfony

• False friends and cognates – wyrazy pokrewne

• Word formation - słowotwórstwo

• Extreme adjectives - przymiotniki

• Synonyms – synonymy

GŁÓWNA TEMATYKA KURSU:

1. Entertainment and the arts (TV, cinema, theatre, books, etc) - rozrywka

2. Describing people – opisywanie ludzi

3. Food and drink - jedzenie

4. Travel and transport - transport

5. Shopping and advertising – zakupy oraz reklama

6. Language and communication – język oraz komunikacja

7. Work and business – praca i biznes

8. Money and finance – pieniądze, finanse

9. Homes - dom

10. The weather -pogoda

Literatura:

Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP

Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP

Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson

Jones, L., Ideas, CUP

Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna

Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP

McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP

Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne

Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman

Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman

Vince, M., FC Language Practice, Heineman

Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman

Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman

Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press

Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA

Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman

Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003.

Uwagi:

Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria:

- aktywne uczestnictwo w zajęciach

- testy z rozumienia języka mówionego

- testy z rozumienia języka pisanego

- testy ze słownictwa

- indywidualna wypowiedź ustna

oraz w przypadku przedmiotu Pisanie Akademickie zaliczenie minimum 60% prac pisemnych na ocenę pozytywną. Niska frekwencja, przedłużenie terminu złożenia prac pisemnych lub ich niedostateczna ilość mogą rzutować na ocenę końcową.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.