Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA - pisanie akademickie 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AH1-1PWR
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: PNJA - pisanie akademickie 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe
Język angielski stos. z hiszpańskim 1 rok sem. letni 1 stopień
Język angielski stos. z hiszpańskim 1 rok sem. zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 (ESOKJ).

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Słownictwo

Gramatyka praktyczna

Fonetyka praktyczna

Umiejętności łączone

Pisanie akademickie

Konwersacja

Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1)

Rok studiów /semestr

rok I, I i II semestr

Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2

Punkty ECTS : 22

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć :

240 godz., ćwiczenia

Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje

Punkty ECTS: 22

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w zajęciach - 240h.

- udział w konsultacjach - 57h.

- dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 50h.

- przygotowanie do zajęć i zaliczenia - 100h.

- realizacja zadań projektowych 35h

- przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim 65+3= 68h

Razem - 550 godz.

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela :-udział w zajęciach - 240 h., udział w konsultacjach - 57 h., udział w egzaminie 3h = 300 godz. = 12 ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela : dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 50 h., przygotowanie do zajęć i zaliczenia - 100 h., realizacja zadań projektowych 35, przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 65h = 250 godz. = 11 ECTS

Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty).

Wskaźniki ilościowe do przedmiotu Pisanie akademickie:

- Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:

udział z zajęciach 60 h -- 2 ECT

udział w konsultacjach 15 h - 0,5 ECT

- Nakład pracy związany z zajęciami nie wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:

przygotowanie do zajęć i zaliczenia: 18 h - 0,6 ECT

realizacja zadań projektowych: 27 h -- 0,9 ECT

Literatura:

Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008.

Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use, OUP. 2002.

Leki, Ilona. Academic Writing. Exploring Processes and Strategies. St. Martin’s Press. 1998.

Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981.

Efekty uczenia się:

KP6_WG9 absolwent zna i rozumie: podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji (analiza/interpretacja tekstu, esej)

KP6_WG10 absolwent zna i rozumie: podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego (analiza/interpretacja tekstu, esej)

KP6_WK1 absolwent zna i rozumie: problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją w różnorodnych tekstach i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji (analiza/interpretacja tekstu, esej)

KP6_UW3 absolwent potrafi: przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację tekstów literackich zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym (analiza/interpretacja tekstu, esej)

KP6_UW4 absolwent potrafi: przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym (analiza/interpretacja tekstu, esej)

KP6_UK4 absolwent potrafi: brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (analiza/interpretacja tekstu, esej, debata)

KP6_UO1 absolwent potrafi: planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole (zarys eseju)

KP6_UU1 absolwent potrafi: samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie

KP6_KK1 absolwent potrafi: krytycznej oceny posiadanej wiedzy czytanie koleżeńskie wraz z ewaluacją)

KA_KK2 absolwent potrafi: uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

KP6_KO3 absolwent jest gotów do: świadomego pielęgnowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy

KP6_KO4 absolwent jest gotów do: tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Kubiak
Prowadzący grup: Stefan Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Kubiak
Prowadzący grup: Stefan Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Kurs polega na praktyce pisania tekstów akademickich. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów kilkuakapitowych esejów.

Pełny opis:

Kurs polega na praktyce pisania tekstów akademickich. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów kilkuakapitowych esejów. Podczas kursu studenci rozwijają umiejętność organizacji tekstów, poszerzają słownictwo akademickie i uczą się wykorzystywać teksty źródłowe oraz odniesienia do nich (styl MLA).

Literatura:

Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008.

Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use, OUP. 2002.

Leki, Ilona. Academic Writing. Exploring Processes and Strategies. St. Martin’s Press. 1998.

Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 48 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Kurs polega na praktyce pisania tekstów akademickich. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów kilkuakapitowych esejów.

Pełny opis:

Kurs polega na praktyce pisania tekstów akademickich. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów kilkuakapitowych esejów. Podczas kursu studenci rozwijają umiejętność organizacji tekstów, poszerzają słownictwo akademickie i uczą się wykorzystywać teksty źródłowe oraz odniesienia do nich (styl MLA).

Literatura:

Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008.

Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use, OUP. 2002.

Leki, Ilona. Academic Writing. Exploring Processes and Strategies. St. Martin’s Press. 1998.

Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)