PNJA - pisanie akademickie 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AH1-1PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA - pisanie akademickie 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe Język angielski stos. z hiszpańskim 1 rok sem. letni 1 stopień Język angielski stos. z hiszpańskim 1 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 (ESOKJ). |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1) Rok studiów /semestr rok I, I i II semestr Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 22 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć : 240 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Punkty ECTS: 22 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w zajęciach - 240h. - udział w konsultacjach - 57h. - dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 50h. - przygotowanie do zajęć i zaliczenia - 100h. - realizacja zadań projektowych 35h - przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim 65+3= 68h Razem - 550 godz. Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela :-udział w zajęciach - 240 h., udział w konsultacjach - 57 h., udział w egzaminie 3h = 300 godz. = 12 ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela : dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć 50 h., przygotowanie do zajęć i zaliczenia - 100 h., realizacja zadań projektowych 35, przygotowanie do egzaminu / zaliczenia 65h = 250 godz. = 11 ECTS Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty). Wskaźniki ilościowe do przedmiotu Pisanie akademickie: - Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: udział z zajęciach 60 h -- 2 ECT udział w konsultacjach 15 h - 0,5 ECT - Nakład pracy związany z zajęciami nie wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: przygotowanie do zajęć i zaliczenia: 18 h - 0,6 ECT realizacja zadań projektowych: 27 h -- 0,9 ECT |
Literatura: |
Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008. Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use, OUP. 2002. Leki, Ilona. Academic Writing. Exploring Processes and Strategies. St. Martin’s Press. 1998. Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG9 absolwent zna i rozumie: podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_WG10 absolwent zna i rozumie: podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych istotnych dla analizy literatury danego obszaru językowego (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_WK1 absolwent zna i rozumie: problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją w różnorodnych tekstach i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_UW3 absolwent potrafi: przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację tekstów literackich zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_UW4 absolwent potrafi: przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym (analiza/interpretacja tekstu, esej) KP6_UK4 absolwent potrafi: brać udział w debacie w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (analiza/interpretacja tekstu, esej, debata) KP6_UO1 absolwent potrafi: planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole (zarys eseju) KP6_UU1 absolwent potrafi: samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie KP6_KK1 absolwent potrafi: krytycznej oceny posiadanej wiedzy czytanie koleżeńskie wraz z ewaluacją) KA_KK2 absolwent potrafi: uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KP6_KO3 absolwent jest gotów do: świadomego pielęgnowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy KP6_KO4 absolwent jest gotów do: tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs polega na praktyce pisania tekstów akademickich. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów kilkuakapitowych esejów. |
|
Pełny opis: |
Kurs polega na praktyce pisania tekstów akademickich. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów kilkuakapitowych esejów. Podczas kursu studenci rozwijają umiejętność organizacji tekstów, poszerzają słownictwo akademickie i uczą się wykorzystywać teksty źródłowe oraz odniesienia do nich (styl MLA). |
|
Literatura: |
Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008. Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use, OUP. 2002. Leki, Ilona. Academic Writing. Exploring Processes and Strategies. St. Martin’s Press. 1998. Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs polega na praktyce pisania tekstów akademickich. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów kilkuakapitowych esejów. |
|
Pełny opis: |
Kurs polega na praktyce pisania tekstów akademickich. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów kilkuakapitowych esejów. Podczas kursu studenci rozwijają umiejętność organizacji tekstów, poszerzają słownictwo akademickie i uczą się wykorzystywać teksty źródłowe oraz odniesienia do nich (styl MLA). |
|
Literatura: |
Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008. Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use, OUP. 2002. Leki, Ilona. Academic Writing. Exploring Processes and Strategies. St. Martin’s Press. 1998. Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.