PNJA-słownictwo 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AR1-1PWO |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA-słownictwo 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia filologii angielskiej z językiem rosyjskim- przedm.obowiązk. Język angielski stos. z rosyjskim 1 rok sem.letni 1 stopień Język angielski stos. z rosyjskim 1 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_1) Rok studiów/semestr: rok I, I i II semestr Wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 48 godz. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia Metody dydaktyczne: klasyczna metoda problemowa, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, metoda ćwiczeniowa, metoda stolików eksperckich, dyskusja okrągłego stołu Punkty ECTS: 4,4 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w zajęciach - 48h -udział w konsultacjach – 12h -przygotowanie do zajęć i zaliczenia – 50h Razem – 110h Wskaźniki ilościowe: -nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: udział w zajęciach i konsultacjach – 60h = 2,4 ECTS -nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: przygotowanie do zajęć i zaliczenia – 50h = 2 ECTS Powyższy opis dotyczy komponentu PNJA – Słownictwo |
Literatura: |
Hewings, M., Haines, S. 2015. Grammar and Vocabulary for ADVANCED with answers. Cambridge: Cambridge University Press Cullen, P. 2013. Cambridge English Vocabulary for IELTS Advanced with answers. Self-study Vocabulary practice. Cambridge: Cambridge University Press. McCarthy, M., O’Dell, F. 2017. English Vocabulary in Use. Advanced. (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. Vince, M., Sunderland, P. 2003. Advanced Language Practice with key. Oxford: Macmillan Education. Mann, M., Taylore-Knowles, S. 2008. Destination C1&C2. Grammar and Vocabulary with answer key. Oxford: Macmillan Education. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie: KP6_WK1 – problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją w zakresie słownictwa i ich powiązania z problemami zglobalizowanej cywilizacji; KP6_WG9 – podstawowy aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk kulturowych i społecznych istotnych dla procesu komunikacji w języku angielskim. UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: KP6_UW6 – dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) w zakresie poznawania i utrwalania słownictwa; KP6_UK4 – brać udział w debacie w języku angielskim, przedstawiać i oceniać różne stanowiska oraz dyskutować o nich z użyciem poznanego słownictwa; KP6_UU1 – samodzielnie planować i realizować własne uczenie się słownictwa przez całe życie; KP6_UK5 – posługiwać się językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KP6_KK1 – krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu słownictwa oraz swoich umiejętności wykorzystywania go w komunikacji; KP6_O5 – zastosowania poznanego słownictwa do świadomego uczestniczenia w życiu kulturalnym regionu, kraju i Europy w jego różnorodnych formach. |
Metody i kryteria oceniania: |
W każdym semestrze student zobowiązany jest do podejścia do czterech wejściówek obejmujących słownictwo (definicje w języku angielskim i użycie słownictwa w zdaniach) z dwóch lub trzech zakresów tematycznych omawianych na poprzedzających zajęciach. Każda wejściówka oceniana jest według poniższej skali: 51-60% = 3 61-70% = 3,5 71-80% = 4 81-90% = 4,5 91-100% = 5 Ocena semestralna wystawiana jest w oparciu o oceny cząstkowe z wejściówek. Aktywność studenta na zajęciach może wpłynąć na podniesienie oceny o 0,5 stopnia. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności w ciągu semestru. Większa ilość takich nieobecności wymaga ich odrobienia w sposób wskazany indywidualnie przez prowadzącego. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. 2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1) Rok studiów /semestr rok I, I i II semestr Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 23 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć : 325 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta: Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.): 240 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 155h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 65h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 18 x 1h=18h Realizacja zadań projektowych: 60h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim: 30h + 5h=35h Razem: 573h (odpowiada 23 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:240 + 18h+5h = 263h odpowiada 10,5 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 240+ 60 = 300h odpowiada 12 pkt. ECTS Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty). |
|
Literatura: |
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson Jones, L., Ideas, CUP Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman Vince, M., FC Language Practice, Heineman Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003. |
|
Uwagi: |
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - testy z rozumienia języka mówionego - testy z rozumienia języka pisanego - testy ze słownictwa - indywidualna wypowiedź ustna oraz w przypadku przedmiotu Pisanie Akademickie zaliczenie minimum 60% prac pisemnych na ocenę pozytywną. Niska frekwencja, przedłużenie terminu złożenia prac pisemnych lub ich niedostateczna ilość mogą rzutować na ocenę końcową. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iga Cemer-Matysewicz, Urszula Sawicka | |
Prowadzący grup: | Iga Cemer-Matysewicz, Urszula Sawicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. 2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1) Rok studiów /semestr rok I, I i II semestr Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 23 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć : 325 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta: Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.): 240 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 155h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 65h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 18 x 1h=18h Realizacja zadań projektowych: 60h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim: 30h + 5h=35h Razem: 573h (odpowiada 23 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:240 + 18h+5h = 263h odpowiada 10,5 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 240+ 60 = 300h odpowiada 12 pkt. ECTS Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty). |
|
Literatura: |
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson Jones, L., Ideas, CUP Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman Vince, M., FC Language Practice, Heineman Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003. |
|
Uwagi: |
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - testy z rozumienia języka mówionego - testy z rozumienia języka pisanego - testy ze słownictwa - indywidualna wypowiedź ustna oraz w przypadku przedmiotu Pisanie Akademickie zaliczenie minimum 60% prac pisemnych na ocenę pozytywną. Niska frekwencja, przedłużenie terminu złożenia prac pisemnych lub ich niedostateczna ilość mogą rzutować na ocenę końcową. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. 2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1) Rok studiów /semestr rok I, I i II semestr Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 23 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć : 325 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta: Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.): 240 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 155h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 65h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 18 x 1h=18h Realizacja zadań projektowych: 60h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim: 30h + 5h=35h Razem: 573h (odpowiada 23 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:240 + 18h+5h = 263h odpowiada 10,5 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 240+ 60 = 300h odpowiada 12 pkt. ECTS Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty). |
|
Literatura: |
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson Jones, L., Ideas, CUP Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman Vince, M., FC Language Practice, Heineman Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003. |
|
Uwagi: |
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - testy z rozumienia języka mówionego - testy z rozumienia języka pisanego - testy ze słownictwa - indywidualna wypowiedź ustna oraz w przypadku przedmiotu Pisanie Akademickie zaliczenie minimum 60% prac pisemnych na ocenę pozytywną. Niska frekwencja, przedłużenie terminu złożenia prac pisemnych lub ich niedostateczna ilość mogą rzutować na ocenę końcową. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.