Wstęp do teorii uczenia się i nauczania języków
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-1TUN |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do teorii uczenia się i nauczania języków |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 1 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 |
Skrócony opis: |
Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawowymi zjawiskami i procesy związanymi z uczeniem się i nauczaniem języków oraz teoria wyjaśniającymi zależności między nimi. |
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: Podstawowy; Moduł 9, Blok językoznawstwa stosowanego DZIEDZINA: Nauki humanistyczne DYSCYPLINA: Językoznawstwo stosowane ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok I/ semestr I KOD PRZEDMIOTU: 340-AS1-1TUN WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: 15h - wykład METODY DYDAKTYCZNE: Wykład Praca z całą grupą Zajęcia będą odbywać się w trybie synchronicznym ('na żywo') na platformie Eduportal. Punkty ECTS: 1 BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA: udział w wykładach: 15h przygotowanie do wykładów: 4h przygotowanie do testu końcowego: 10h udział w konsultacjach: 1h WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE: -wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 16h (ECTS: o,64)) - o charakterze praktycznym: 15h (ECTS: 0,6) |
Literatura: |
Gass, S. M., Selinker, L. 2008. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge: New York. Hurd, S., Lewis, T. (red.). 2008. Language Learning Strategies in Independent Settings. Bristol: Multilingual Matters. Leaver, B. L., Ehrman, M., Shekthman, B. 2005. Achieving Success In Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press. Richards, J.C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Thornbury, S. 2017. The New A-Z of ELT. A Dictionary of Terms and Concepts. London: Macmillan Education. White, L. 2003. Second Language Acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
P6S_WG student zna zjawiska i procesy związane z uczeniem się i nauczaniem języków oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi KA6_WG2 P6S_WG student zna terminologię ogólną oraz podstawowy aparat metodologii badań z zakresu teorii uczenia się i nauczania języków KA6_WG5 P6S_WK student zna problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji KA6_WK1 P6S_UW student umie formułować i rozwiązywać złożone problemy, dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o uczeniu się i nauczaniu języków KA6_UW2 P6S_UW student umie właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze językoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji KA6_UW7 P6S_UK student umie komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu wiedzy o uczeniu się i nauczaniu języków z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KA6_UK2 P6S_KK student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy KA6_KK1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia kończą się testem, którego próg zaliczenia to 50%. Obecność na wykładzie jest obowiązkowa, i aktywność w czasie zajęć będzie mieć pozytywny wpływ na ocenę końcową. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Prowadzący grup: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawowymi zjawiskami i procesy związanymi z uczeniem się i nauczaniem języków oraz teoria wyjaśniającymi zależności między nimi. |
|
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: Podstawowy; Moduł 9, Blok językoznawstwa stosowanego DZIEDZINA: Nauki humanistyczne DYSCYPLINA: Językoznawstwo stosowane ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok I/ semestr I KOD PRZEDMIOTU: 340-AS1-1TUN WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: 15h - wykład METODY DYDAKTYCZNE: Wykład Praca z całą grupą Zajęcia będą odbywać się w trybie synchronicznym ('na żywo') na platformie Eduportal. Punkty ECTS: 1 BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA: udział w wykładach: 15h przygotowanie do wykładów: 4h przygotowanie do testu końcowego: 10h udział w konsultacjach: 1h WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE: -wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 16h (ECTS: o,64)) - o charakterze praktycznym: 15h (ECTS: 0,6) |
|
Literatura: |
Gass, S. M., Selinker, L. 2008. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge: New York. Hurd, S., Lewis, T. (red.). 2008. Language Learning Strategies in Independent Settings. Bristol: Multilingual Matters. Leaver, B. L., Ehrman, M., Shekthman, B. 2005. Achieving Success In Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press. Richards, J.C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Thornbury, S. 2017. The New A-Z of ELT. A Dictionary of Terms and Concepts. London: Macmillan Education. White, L. 2003. Second Language Acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Prowadzący grup: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawowymi zjawiskami i procesy związanymi z uczeniem się i nauczaniem języków oraz teoria wyjaśniającymi zależności między nimi. |
|
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: Podstawowy; Moduł 9, Blok językoznawstwa stosowanego DZIEDZINA: Nauki humanistyczne DYSCYPLINA: Językoznawstwo stosowane ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok I/ semestr I KOD PRZEDMIOTU: 340-AS1-1TUN WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: 15h - wykład METODY DYDAKTYCZNE: Wykład Praca z całą grupą Zajęcia będą odbywać się w trybie synchronicznym ('na żywo') na platformie Eduportal. Punkty ECTS: 1 BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA: udział w wykładach: 15h przygotowanie do wykładów: 4h przygotowanie do testu końcowego: 10h udział w konsultacjach: 1h WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE: -wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 16h (ECTS: o,64)) - o charakterze praktycznym: 15h (ECTS: 0,6) |
|
Literatura: |
Gass, S. M., Selinker, L. 2008. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge: New York. Hurd, S., Lewis, T. (red.). 2008. Language Learning Strategies in Independent Settings. Bristol: Multilingual Matters. Leaver, B. L., Ehrman, M., Shekthman, B. 2005. Achieving Success In Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press. Richards, J.C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Thornbury, S. 2017. The New A-Z of ELT. A Dictionary of Terms and Concepts. London: Macmillan Education. White, L. 2003. Second Language Acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawowymi zjawiskami i procesy związanymi z uczeniem się i nauczaniem języków oraz teoria wyjaśniającymi zależności między nimi. |
|
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: Podstawowy; Moduł 9, Blok językoznawstwa stosowanego DZIEDZINA: Nauki humanistyczne DYSCYPLINA: Językoznawstwo stosowane ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok I/ semestr I KOD PRZEDMIOTU: 340-AS1-1TUN WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: 15h - wykład METODY DYDAKTYCZNE: Wykład Praca z całą grupą Zajęcia będą odbywać się w trybie synchronicznym ('na żywo') na platformie Eduportal. Punkty ECTS: 1 BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA: udział w wykładach: 15h przygotowanie do wykładów: 4h przygotowanie do testu końcowego: 10h udział w konsultacjach: 1h WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE: -wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 16h (ECTS: o,64)) - o charakterze praktycznym: 15h (ECTS: 0,6) |
|
Literatura: |
Gass, S. M., Selinker, L. 2008. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge: New York. Hurd, S., Lewis, T. (red.). 2008. Language Learning Strategies in Independent Settings. Bristol: Multilingual Matters. Leaver, B. L., Ehrman, M., Shekthman, B. 2005. Achieving Success In Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press. Richards, J.C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Thornbury, S. 2017. The New A-Z of ELT. A Dictionary of Terms and Concepts. London: Macmillan Education. White, L. 2003. Second Language Acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.