Drugi język obcy - j.niemiecki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-2LEKN |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Drugi język obcy - j.niemiecki |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - lektoraty Filologia angielska 2 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Wymagania (lista przedmiotów): | Drugi język obcy - j.niemiecki 340-AS1-2LEKN |
Założenia (lista przedmiotów): | Drugi język obcy - j.niemiecki 340-AS1-2LEKN |
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest uaktywnienie wszystkich czterech sprawności językowych, poszerzenie zainteresowania i wiedzy o nauczanym obszarze językowym. Zakłada się znajomość języka niemieckiego, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie A1. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Kształcenie wszystkich sprawności językowych w drugim języku obcym niezbędnych do mówienia i pisania tekstów w sytuacjach z życia codziennego i w kontekstach akademickich (zawodowych) na poziomie A2; |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Język przedmiotu: niemiecki Status przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów /semestr: II rok/ III i IV semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 60 godzin (ćwiczenia) Przygotowanie do zajęć: 16 godzin Udział w konsultacjach: 4 godziny Przygotowanie do zaliczenia: 10 godzin Razem: 90 godzin Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami - liczba godzin / punkty ECTS - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 64 / 2,75 o charakterze praktycznym: 90 / 3,0 |
Literatura: |
Podręcznik i ćwiczenia "Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch" A1.1, A1.2 oraz "Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Arbeitsbuch" A2.1, A2.2 Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht, Hueber Verlag, 2016 |
Efekty uczenia się: |
KA6_ WG1, KA6_ WG4, KA6_ WG9, KA6_ WK1, KA6_WK2, KA6_WK3, |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: Ocena prac wykonywanych na zajęciach i poza zajęciami, kolokwium, test pisemny, obserwacja nauczyciela, praca pisemna. Kryteria: Systematyczna praca; Aktywne uczestnictwo w zajęciach; Formułowanie komunikatywnych wypowiedzi ustnych i pisemnych; Poprawność gramatyczna; W pracach pisemnych na ocenę pozytywną należy zdobyć minimum 51% punktów. Skala punktacji od 51% do 100% rozkłada się na oceny: dost, dost+, db, db+ i bdb. Ocena na zaliczenie może być średnią ocen cząstkowych lub oceną z końcowego sprawdzianu zaliczeniowego. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Kuźmicz | |
Prowadzący grup: | Artur Kuźmicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Drugi język obcy - j.niemiecki 340-AS1-2LEKN |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Drugi język obcy - j.niemiecki 340-AS1-2LEKN |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest uaktywnienie wszystkich czterech sprawności językowych, poszerzenie zainteresowania i wiedzy o nauczanym obszarze językowym. Zakłada się znajomość języka niemieckiego, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie A2. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć (od poziomu A2) jest doskonalenie kompetencji językowej w zakresie wszystkich sprawności i subsystemów języka niemieckiego celem osiągnięcia biegłości językowej na poziomie B1 zdefiniowanej w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego odpowiadającej temu poziomowi (polskie wydanie ESOKJ oraz Profile Deutsch). Zajęcia mają za zadanie umożliwić studentom nabycie kompetencji językowych w czterech podstawowych zakresach umiejętności: słuchania ze zrozumieniem, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Istotną rolę odgrywa tu m.in. doskonalenie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi ustnych i pisemnych połączonych z przedstawieniem argumentów przy zachowaniu przejrzystej struktury |
|
Literatura: |
Podręcznik i ćwiczenia "Menschen A2.2" materiały online na kanałach YT (np. Lingster Academy, Froehlich Deutsch, Benjamin-der Deutschlehrer ) oraz programów nadawcy telewizyjnego Deutsche Welle. materiały własne |
|
Uwagi: |
zaliczenie na ocenę na podstawie: 1. ocen z testów i prac kontrolnych, min. 50% oraz wypowiedzi pisemnych i ustnych na ocenę 2. aktywnego udziału w zajęciach 3. obecności na zajęciach - student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze, pozostałe powinny być zaliczone ustnie podczas konsultacji. Punktacja, skala ocen 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Kuźmicz | |
Prowadzący grup: | Artur Kuźmicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Drugi język obcy - j.niemiecki 340-AS1-2LEKN |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Drugi język obcy - j.niemiecki 340-AS1-2LEKN |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest uaktywnienie wszystkich czterech sprawności językowych, poszerzenie zainteresowania i wiedzy o nauczanym obszarze językowym. Zakłada się znajomość języka niemieckiego, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie A2. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć (od poziomu A2) jest doskonalenie kompetencji językowej w zakresie wszystkich sprawności i subsystemów języka niemieckiego celem osiągnięcia biegłości językowej na poziomie B1 zdefiniowanej w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego odpowiadającej temu poziomowi (polskie wydanie ESOKJ oraz Profile Deutsch). Zajęcia mają za zadanie umożliwić studentom nabycie kompetencji językowych w czterech podstawowych zakresach umiejętności: słuchania ze zrozumieniem, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Istotną rolę odgrywa tu m.in. doskonalenie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi ustnych i pisemnych połączonych z przedstawieniem argumentów przy zachowaniu przejrzystej struktury |
|
Literatura: |
Podręcznik i ćwiczenia "Menschen A2.2" materiały online na kanałach YT (np. Lingster Academy, Froehlich Deutsch, Benjamin-der Deutschlehrer ) oraz programów nadawcy telewizyjnego Deutsche Welle. materiały własne |
|
Uwagi: |
zaliczenie na ocenę na podstawie: 1. ocen z testów i prac kontrolnych, min. 50% oraz wypowiedzi pisemnych i ustnych na ocenę 2. aktywnego udziału w zajęciach 3. obecności na zajęciach - student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze, pozostałe powinny być zaliczone ustnie podczas konsultacji. Punktacja, skala ocen 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Drugi język obcy - j.niemiecki 340-AS1-2LEKN |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Drugi język obcy - j.niemiecki 340-AS1-2LEKN |
|
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest uaktywnienie wszystkich czterech sprawności językowych, poszerzenie zainteresowania i wiedzy o nauczanym obszarze językowym. Zakłada się znajomość języka niemieckiego, struktur leksykalnych i gramatycznych na poziomie A2. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć (od poziomu A2) jest doskonalenie kompetencji językowej w zakresie wszystkich sprawności i subsystemów języka niemieckiego celem osiągnięcia biegłości językowej na poziomie B1 zdefiniowanej w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego odpowiadającej temu poziomowi (polskie wydanie ESOKJ oraz Profile Deutsch). Zajęcia mają za zadanie umożliwić studentom nabycie kompetencji językowych w czterech podstawowych zakresach umiejętności: słuchania ze zrozumieniem, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Istotną rolę odgrywa tu m.in. doskonalenie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi ustnych i pisemnych połączonych z przedstawieniem argumentów przy zachowaniu przejrzystej struktury |
|
Literatura: |
Podręcznik i ćwiczenia "Menschen A2.2" materiały online na kanałach YT (np. Lingster Academy, Froehlich Deutsch, Benjamin-der Deutschlehrer ) oraz programów nadawcy telewizyjnego Deutsche Welle. materiały własne |
|
Uwagi: |
zaliczenie na ocenę na podstawie: 1. ocen z testów i prac kontrolnych, min. 50% oraz wypowiedzi pisemnych i ustnych na ocenę 2. aktywnego udziału w zajęciach 3. obecności na zajęciach - student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze, pozostałe powinny być zaliczone ustnie podczas konsultacji. Punktacja, skala ocen 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.