PNJA -gramatyka praktyczna 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-2PGR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA -gramatyka praktyczna 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 2 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) zaliczenie PNJA 1 |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie gramatyki języka angielskiego. |
Pełny opis: |
GRUPA ZAJĘĆ_2, Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 2 Forma studiów Stacjonarne Profil studiów Ogólnoakademicki Język przedmiotu Angielski Rodzaj przedmiotu obowiązkowy (M_2) Rok studiów /semestr rok II Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) zaliczenie PNJA 1 punkty ECTS – 4 bilans nakładu pracy studenta –udział w zajęciach 60 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 30 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia/egzaminu 30 godz., Razem: 120 godzin, co odpowiada 4 pkt. ECTS. wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 90 godzin, co odpowiada 3 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 30godz., co odpowiada 1pkt. ECTS |
Literatura: |
B.D. Graver, Advanced English Practice, Oxford University Press, Oxford, 1990 H. Gethin, Grammar in Context, Thomas Nelson and Sons Ltd., Hong Kong, 1992 S.Chalker, A Student’s Englih Grammar Book, Longman, 1996 R. Quirk, S. Greenbaum, A University Grammar of English, Longman, 1997 M. Swan, Practical English Usage, Oxford University Press, Oxford, 1991 L.G. Alexander, Longman English Grammar, Longman, New York, 1989 F. V. Bywater, A Proficiency Course in English Grammar, Thomas Nelson and Sons Ltd., Hong Kong, 1990 R.Macpherson, English for Writers and Translators, PWN, Warszawa, 1996 Thomson & Martinet, A Practical English Grammar, Oxford University Press, Oxford, 2009 J. Steer, K. Carlisi, The Advanced Grammar Book, Heinle & Heinle Publishers, Illinois, 1991 A. Capel, W. Shark, Objective Proficiency, Cambrigde, 2003. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, student zna i rozumie: KP6_WG1 -zjawiska, procesy i systemy językowe związane z gramatyką języka angielskiego oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi KP6_WK1 - problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji zwłaszcza zmieniającymi się formami gramatycznymi UMIEJĘTNOŚCI, student potrafi: KP6_UK5 -posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KP6_UO1 - planować i organizować pracę indywidualną i pracę w zespole KP6_UU1 - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie KOMPETENCJE SPOŁECZNE, student jest gotów do: KP6_KK1 -krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu gramatyki języka angielskiego KP6_KK2 - uznawania znaczenia wiedzy z zakresu gramatyki w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Patrz kryteria obowiązujące w danym roku akademickim. Przedmioty w ramach PNJA- zaliczenie na ocenę (zgodnie z informacjami w sylabusie B) Cały cykl PNJA - egzamin ustny i pisemny. Oceny: 51-60% = 3 61-70% = 3.5 71-80 %= 4 81-90%= 4.5 91-100% = 5 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT LAB
ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Dziok, Magdalena Łapińska | |
Prowadzący grup: | Anna Dziok, Magdalena Łapińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie gramatyki języka angielskiego. |
|
Literatura: |
B.D. Graver, Advanced English Practice, Oxford University Press, Oxford, 1990 H. Gethin, Grammar in Context, Thomas Nelson and Sons Ltd., Hong Kong, 1992 S.Chalker, A Student’s Englih Grammar Book, Longman, 1996 R. Quirk, S. Greenbaum, A University Grammar of English, Longman, 1997 M. Swan, Practical English Usage, Oxford University Press, Oxford, 1991 L.G. Alexander, Longman English Grammar, Longman, New York, 1989 F. V. Bywater, A Proficiency Course in English Grammar, Thomas Nelson and Sons Ltd., Hong Kong, 1990 R.Macpherson, English for Writers and Translators, PWN, Warszawa, 1996 Thomson & Martinet, A Practical English Grammar, Oxford University Press, Oxford, 2009 J. Steer, K. Carlisi, The Advanced Grammar Book, Heinle & Heinle Publishers, Illinois, 1991 A. Capel, W. Shark, Objective Proficiency, Cambrigde, 2003. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT LAB
ŚR LAB
CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Dziok, Julia Wirkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Dziok, Julia Wirkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie gramatyki języka angielskiego. |
|
Literatura: |
B.D. Graver, Advanced English Practice, Oxford University Press, Oxford, 1990 H. Gethin, Grammar in Context, Thomas Nelson and Sons Ltd., Hong Kong, 1992 S.Chalker, A Student’s Englih Grammar Book, Longman, 1996 R. Quirk, S. Greenbaum, A University Grammar of English, Longman, 1997 M. Swan, Practical English Usage, Oxford University Press, Oxford, 1991 L.G. Alexander, Longman English Grammar, Longman, New York, 1989 F. V. Bywater, A Proficiency Course in English Grammar, Thomas Nelson and Sons Ltd., Hong Kong, 1990 R.Macpherson, English for Writers and Translators, PWN, Warszawa, 1996 Thomson & Martinet, A Practical English Grammar, Oxford University Press, Oxford, 2009 J. Steer, K. Carlisi, The Advanced Grammar Book, Heinle & Heinle Publishers, Illinois, 1991 A. Capel, W. Shark, Objective Proficiency, Cambrigde, 2003. |
|
Uwagi: |
-- obecność wg. regulaminu studiów -- w ciągu roku studenci będę mieli 3-4 zadania na ocenę oraz 3-4 testy na ocenę -- końcowa ocena wynikać będzie z pracy na zajęciach oraz ocen uzyskanych w ciągu roku |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie gramatyki języka angielskiego. |
|
Literatura: |
B.D. Graver, Advanced English Practice, Oxford University Press, Oxford, 1990 H. Gethin, Grammar in Context, Thomas Nelson and Sons Ltd., Hong Kong, 1992 S.Chalker, A Student’s Englih Grammar Book, Longman, 1996 R. Quirk, S. Greenbaum, A University Grammar of English, Longman, 1997 M. Swan, Practical English Usage, Oxford University Press, Oxford, 1991 L.G. Alexander, Longman English Grammar, Longman, New York, 1989 F. V. Bywater, A Proficiency Course in English Grammar, Thomas Nelson and Sons Ltd., Hong Kong, 1990 R.Macpherson, English for Writers and Translators, PWN, Warszawa, 1996 Thomson & Martinet, A Practical English Grammar, Oxford University Press, Oxford, 2009 J. Steer, K. Carlisi, The Advanced Grammar Book, Heinle & Heinle Publishers, Illinois, 1991 A. Capel, W. Shark, Objective Proficiency, Cambrigde, 2003. |
|
Uwagi: |
-- obecność wg. regulaminu studiów -- w ciągu roku studenci będę mieli 3-4 zadania na ocenę oraz 3-4 testy na ocenę -- końcowa ocena wynikać będzie z pracy na zajęciach oraz ocen uzyskanych w ciągu roku |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.