Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ćwiczenia specjalizacyjne-językoznawstwo stosowane 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AS2-2JCS1
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ćwiczenia specjalizacyjne-językoznawstwo stosowane 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty specjalnościowe
Filologia angielska 2 stopień 2 rok sem.letni
Filologia angielska 2 stopień 2 rok sem.zimowy
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

specjalizacyjne

Założenia (opisowo):

Student powinien znać język angielski na poziomie B2 +

Skrócony opis:

Ćwiczenia poświęcone są wybranym zagadnieniom z językoznawstwa stosowanego z naciskiem na nauczanie języka angielskiego u uczniów z neuroróżnorodnością.

Pełny opis:

profil studiów: ogólnoakademicki

forma studiów: stacjonarne

rodzaj przedmiotu: obowiązkowy do wyboru (M_3)

dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo,

rok studiów: I i II

semestr: 1,2,3,4

liczba godzin dydaktycznych: 150h konwersatorium,

punkty ECTS: 14

bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach - 150h, samodzielne studiowanie tematyki kursu i przygotowanie do zajęć - 50h, konsultacje - 75h, projekty i zadania - 50h, przygotowanie do końcowego testu pisemnego i obecność na nim - 10h+12h=22h

razem 347h=14 ECTS

nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 150+75+10=235h 9 pkt ECTS

udział w zajęciach o charakterze praktycznym = 200h 8 pkt. ECTS

Literatura:

Damian E.M. Milton. Explorations of the nature of autism from theory to practice.Pavilion Publishing and Media Ltd.

Daniel Sobel. The Inclusive Classroom: A new approach to differentiation. Bloomsbury Education.

David Grant. That's the Way I Think: Dyslexia, Dyspraxia and ADHD Explained. David Fulton Books.

Judit Kormos, Anne Margaret Smith. Teaching Languages to Students with Specific Learning Differences. Multilingual Matters.

Kim Griffin. 100 Ideas for Primary Teachers: Sensory Processing Differences.

Judy Singer. NeuroDiversity. The Birth of an Idea. Bloomsbury.

Marie Delaney. Special Educational Needs. Oxford University Press.

Joanna Nijakowska. Dyslexia in the Foreign Language Classroom (Second Language Acquisition). Multilingual Matters.

Diane Zager. Autism Spectrum Disorders: Identification, Education and Treatment. Lawrence Erlbaum Associates.

Paul H. Wender. ADHD: Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Children and Adults. Oxford University Press.

Shanon Green, Gavin Reid. 100 Ideas for Primary Teachers: Supporting Children with Dyslexia. Bloomsbury.

Efekty uczenia się:

- K_W01, K_W05, K_W08

- K_W02, K_W03, K_W04

- K_W06, K_U01, K_U02, K_U11, K_U12

- K_U03, K_U04, K_U08, K_U09, K_U12

- K_U05, K_U06, K_U07

- K_U13, K_K01, K_K02, K_K03

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę po semestrze.Skala ocen:

55- 69% = 3

70-75% = 3.5

76- 85 %= 4

86-90%= 4.5

91-100% = 5

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Dzięcioł-Pędich
Prowadzący grup: Agnieszka Dzięcioł-Pędich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Ćwiczenia poświęcone są wybranym zagadnieniom z językoznawstwa stosowanego z naciskiem na nauczanie języka angielskiego u uczniów z neuroróżnorodnością.

Pełny opis:

profil studiów: ogólnoakademicki

forma studiów: stacjonarne

rodzaj przedmiotu: obowiązkowy do wyboru (M_3)

dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo,

rok studiów: I i II

semestr: 1,2,3,4

liczba godzin dydaktycznych: 150h konwersatorium,

punkty ECTS: 14

bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach - 150h, samodzielne studiowanie tematyki kursu i przygotowanie do zajęć - 50h, konsultacje - 75h, projekty i zadania - 50h, przygotowanie do końcowego testu pisemnego i obecność na nim - 10h+12h=22h

razem 347h=14 ECTS

nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 150+75+10=235h 9 pkt ECTS

udział w zajęciach o charakterze praktycznym = 200h 8 pkt. ECTS

Literatura:

Damian E.M. Milton. Explorations of the nature of autism from theory to practice.Pavilion Publishing and Media Ltd.

Daniel Sobel. The Inclusive Classroom: A new approach to differentiation. Bloomsbury Education.

David Grant. That's the Way I Think: Dyslexia, Dyspraxia and ADHD Explained. David Fulton Books.

Judit Kormos, Anne Margaret Smith. Teaching Languages to Students with Specific Learning Differences. Multilingual Matters.

Kim Griffin. 100 Ideas for Primary Teachers: Sensory Processing Differences.

Judy Singer. NeuroDiversity. The Birth of an Idea. Bloomsbury.

Marie Delaney. Special Educational Needs. Oxford University Press.

Joanna Nijakowska. Dyslexia in the Foreign Language Classroom (Second Language Acquisition). Multilingual Matters.

Diane Zager. Autism Spectrum Disorders: Identification, Education and Treatment. Lawrence Erlbaum Associates.

Paul H. Wender. ADHD: Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Children and Adults. Oxford University Press.

Shanon Green, Gavin Reid. 100 Ideas for Primary Teachers: Supporting Children with Dyslexia. Bloomsbury.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)