Komunikacja w biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-RK1-2KMB |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja w biznesie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii rosyjskiej komunikacja językowa w sferze biznesu-przedm. obowiązkowe Filologia rosyjska komunikacja jezykowa 2 rok sem.letni 1 stopień Filologia rosyjska komunikacja jezykowa 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka rosyjskiego w stopniu podstawowym. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze stylem kancelaryjno-urzędowym (w formie pisemnej oraz ustnej), jego środkami leksykalnymi i morfologicznymi oraz konstrukcjami syntaktycznymi. Student poznaje formy komunikacji biznesowej, takie jak: rozmowy służbowe (bezpośrednie i telefoniczne), narady, konferencje prasowe, wystąpienia publiczne, prezentacje, autoprezentacje itp., opanowuje strategie i taktyki językowe, związane z nawiązywaniem kontaktów, pozyskiwaniem potencjalnych klientów, prowadzeniem negocjacji. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze stylem kancelaryjno-urzędowym, jego środkami leksykalnymi i morfologicznymi oraz konstrukcjami syntaktycznymi. Student poznaje formy komunikacji biznesowej, taki jak: rozmowy służbowe, narady, konferencje prasowe, wystąpienia publiczne, prezentacje, autoprezentacje itp., opanowuje strategie i taktyki językowe, związane z nawiązywaniem kontaktów, pozyskiwaniem potencjalnych klientów, prowadzeniem negocjacji. Ponadto, poznaje specyfikę środowiska biznesowego w wybranych krajach (m.in. Niemcy, Japonia, Rosja). Treści programowe: -wyrażenia i zwroty używane przy spotkaniu służbowym, zawieranie znajomości, prowadzenie służbowych rozmów telefonicznych, negocjacje, -jednostki nominatywne, którymi nazywane są podstawowe pojęcia stosowane w charakterystyce stanu gospodarki, zwłaszcza marketingu, podstaw prawnych przedsiębiorczości, a także w zakresie organizacji działalności gospodarczej spółki, przy zawieraniu transakcji handlowych i projektowaniu dokumentacji handlowej; - charakterystyka specyfiki prowadzenia biznesu w różnych krajach. Punkty ECTS: 11 ECTS za cały cykl 4 semestrów, w tym: Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach 4x30 = 120h (4 ECTS) Przygotowanie do zajęć 60x1h = 60h (2 ECTS) Przygotowanie do testów kontrolnych 60h (2 ECTS) Udział w konsultacjach 60x1,5 = 90h (3 ECTS) Razem: 330h (co odpowiada 11 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 120h (4,8 ECTS) Na II roku studiów (3 i 4 semestr) za ten przedmiot student otrzymuje 5 ECTS, w tym: Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach 2x30 = 60h (2 ECTS) Przygotowanie do zajęć 60x0,5h = 30h (1 ECTS) Przygotowanie do testów kontrolnych 30h (1 ECTS) Udział w konsultacjach 20x1,5 = 30h (1 ECTS) Razem: 150h (co odpowiada 5 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 60h (2,4 ECTS) |
Literatura: |
1.N. Bondar, S. Chwatow Бизнес-контакт. Komunikacja biznesowa po rosyjsku. Część 1. Biznes w Rosji. REA. Warszawa 2009 2.N. Bondar, S. Chwatow Бизнес контакт. Komunikacja biznesowa po rosyjsku. Część 2. Transakcje w handlu zagranicznym. REA. Warszawa 2010. 3.Тестовый практикум по русскому языку делового общения. Бизнес. коммерция. Внешнеторговая деятельность. – М.: Русский язык. Курсы, 2010. – 304 с. 4.Моисеенко Е.А., Чернышев М.А., Анопченко Т. Ю. Коммуникация в бизнесе - Феникс, 2007. – 350 с. 5. Водина Н.С., Иванова А.Ю. Культура устной и письменной речи делового человека: Справочник-практикум. М.: Флинта, 2008. 6. M. Karolczuk, M. Michaluk, R. Szymula, Мы в деловом межкультурном общении, Białystok 2012, s. 10 - 60. |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG1, KA6_WG9, KA6_WK1, KA6_UW6, KA6_UK1, KA6_UK4, KA6_UO1, KA6_UU1, KA6_KO2, KA6_KK1, KA6_KK2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie ciągłe (ustne i pisemne prace domowe, poprawne gramatyczne czytanie, poprawne czytanie dialogów i tekstów). Kolokwium pisemne, ocena aktywności w trakcie zajęć, referat, praca w grupach, prezentacja. Metoda eklektyczna (metoda komunikacyjna, kognitywna, gramatyczno-tłumaczeniowa). Zaliczenie w ocenie po każdym semestrze na podstawie uzyskanych ocen. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maryna Michaluk, Michał Mordań | |
Prowadzący grup: | Maryna Michaluk, Michał Mordań | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze stylem kancelaryjno-urzędowym (w formie pisemnej oraz ustnej), jego środkami leksykalnymi i morfologicznymi oraz konstrukcjami syntaktycznymi. Student poznaje formy komunikacji biznesowej, takie jak: rozmowy służbowe (bezpośrednie i telefoniczne), narady, konferencje prasowe, wystąpienia publiczne, prezentacje, autoprezentacje itp., opanowuje strategie i taktyki językowe, związane z nawiązywaniem kontaktów, pozyskiwaniem potencjalnych klientów, prowadzeniem negocjacji. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze stylem kancelaryjno-urzędowym, jego środkami leksykalnymi i morfologicznymi oraz konstrukcjami syntaktycznymi. Student poznaje formy komunikacji biznesowej, taki jak: rozmowy służbowe, narady, konferencje prasowe, wystąpienia publiczne, prezentacje, autoprezentacje itp., opanowuje strategie i taktyki językowe, związane z nawiązywaniem kontaktów, pozyskiwaniem potencjalnych klientów, prowadzeniem negocjacji. Ponadto, poznaje specyfikę środowiska biznesowego w wybranych krajach (m.in. Niemcy, Japonia, Rosja). Treści programowe: -wyrażenia i zwroty używane przy spotkaniu służbowym, zawieranie znajomości, prowadzenie służbowych rozmów telefonicznych, negocjacje, -jednostki nominatywne, którymi nazywane są podstawowe pojęcia stosowane w charakterystyce stanu gospodarki, zwłaszcza marketingu, podstaw prawnych przedsiębiorczości, a także w zakresie organizacji działalności gospodarczej spółki, przy zawieraniu transakcji handlowych i projektowaniu dokumentacji handlowej; - charakterystyka specyfiki prowadzenia biznesu w różnych krajach. Punkty ECTS: 11 ECTS za cały cykl 4 semestrów, w tym: Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach 4x30 = 120h (4 ECTS) Przygotowanie do zajęć 60x1h = 60h (2 ECTS) Przygotowanie do testów kontrolnych 60h (2 ECTS) Udział w konsultacjach 60x1,5 = 90h (3 ECTS) Razem: 330h (co odpowiada 11 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 120h (4,8 ECTS) Na II roku studiów (3 i 4 semestr) za ten przedmiot student otrzymuje 5 ECTS, w tym: Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach 2x30 = 60h (2 ECTS) Przygotowanie do zajęć 60x0,5h = 30h (1 ECTS) Przygotowanie do testów kontrolnych 30h (1 ECTS) Udział w konsultacjach 20x1,5 = 30h (1 ECTS) Razem: 150h (co odpowiada 5 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 60h (2,4 ECTS) |
|
Literatura: |
1.N. Bondar, S. Chwatow Бизнес-контакт. Komunikacja biznesowa po rosyjsku. Część 1. Biznes w Rosji. REA. Warszawa 2009 2.N. Bondar, S. Chwatow Бизнес контакт. Komunikacja biznesowa po rosyjsku. Część 2. Transakcje w handlu zagranicznym. REA. Warszawa 2010. 3.Тестовый практикум по русскому языку делового общения. Бизнес. коммерция. Внешнеторговая деятельность. – М.: Русский язык. Курсы, 2010. – 304 с. 4.Моисеенко Е.А., Чернышев М.А., Анопченко Т. Ю. Коммуникация в бизнесе - Феникс, 2007. – 350 с. 5. Водина Н.С., Иванова А.Ю. Культура устной и письменной речи делового человека: Справочник-практикум. М.: Флинта, 2008. 6. M. Karolczuk, M. Michaluk, R. Szymula, Мы в деловом межкультурном общении, Białystok 2012, s. 10 - 60. |
|
Uwagi: |
- Jeśli sytuacja epidemiczna wymusi pracę w formie zdalnej, będzie się ona odbywać w oparciu o platformę EDUPORTAL. Studenci proszeni będą o włączenie kamery w czasie sprawdzania listy obecności i prezentowania wypowiedzi ustnych. - Student może mieć 1 nieobecność nieusprawiedliwioną w semestrze. Pozostałe zajęcia muszą zostać zaliczone na konsultacjach (w sposób ustalony z prowadzącym zajęcia, tj, stacjonarnie lub zdalnie). Opuszczenie ponad 30% zajęć w semestrze skutkuje brakiem zaliczenia semestru. - W przypadku przebywania na zwolnieniu lekarskim, musi ono zostać dostarczone najpóźniej na drugich zajęciach po powrocie na uczelnię (może być przesłane w formie skanu na adres prowadzącego za pośrednictwem USOSmail). - Kontakt grupy z prowadzącym zajęcia odbywa się za pośrednictwem USOSmail lub podanego na początku zajęć maila grupowego. - Konsultacje trwają 45 min. w formie zdalnej lub stacjonarnej - wybór formy należy do decyzji prowadzącego zajęcia, który informuje o tym na pierwszych zajęciach. W/w decyzja uwarunkowana jest aktualną sytuacją epidemiczną. - Materiały do zajęć są przekazywane studentom drogą elektroniczną - za pośrednictwem USOSmail, poczty grupowej, lub za pośrednictwem wybranego komunikatora (o wybranej formie prowadzący informuje grupę na pierwszych zajęciach). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maryna Michaluk | |
Prowadzący grup: | Maryna Michaluk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze stylem kancelaryjno-urzędowym (w formie pisemnej oraz ustnej), jego środkami leksykalnymi i morfologicznymi oraz konstrukcjami syntaktycznymi. Student poznaje formy komunikacji biznesowej, takie jak: rozmowy służbowe (bezpośrednie i telefoniczne), narady, konferencje prasowe, wystąpienia publiczne, prezentacje, autoprezentacje itp., opanowuje strategie i taktyki językowe, związane z nawiązywaniem kontaktów, pozyskiwaniem potencjalnych klientów, prowadzeniem negocjacji. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze stylem kancelaryjno-urzędowym, jego środkami leksykalnymi i morfologicznymi oraz konstrukcjami syntaktycznymi. Student poznaje formy komunikacji biznesowej, taki jak: rozmowy służbowe, narady, konferencje prasowe, wystąpienia publiczne, prezentacje, autoprezentacje itp., opanowuje strategie i taktyki językowe, związane z nawiązywaniem kontaktów, pozyskiwaniem potencjalnych klientów, prowadzeniem negocjacji. Ponadto, poznaje specyfikę środowiska biznesowego w wybranych krajach (m.in. Niemcy, Japonia, Rosja). Treści programowe: -wyrażenia i zwroty używane przy spotkaniu służbowym, zawieranie znajomości, prowadzenie służbowych rozmów telefonicznych, negocjacje, -jednostki nominatywne, którymi nazywane są podstawowe pojęcia stosowane w charakterystyce stanu gospodarki, zwłaszcza marketingu, podstaw prawnych przedsiębiorczości, a także w zakresie organizacji działalności gospodarczej spółki, przy zawieraniu transakcji handlowych i projektowaniu dokumentacji handlowej; - charakterystyka specyfiki prowadzenia biznesu w różnych krajach. Punkty ECTS: 11 ECTS za cały cykl 4 semestrów, w tym: Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach 4x30 = 120h (4 ECTS) Przygotowanie do zajęć 60x1h = 60h (2 ECTS) Przygotowanie do testów kontrolnych 60h (2 ECTS) Udział w konsultacjach 60x1,5 = 90h (3 ECTS) Razem: 330h (co odpowiada 11 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 120h (4,8 ECTS) Na II roku studiów (3 i 4 semestr) za ten przedmiot student otrzymuje 5 ECTS, w tym: Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach 2x30 = 60h (2 ECTS) Przygotowanie do zajęć 60x0,5h = 30h (1 ECTS) Przygotowanie do testów kontrolnych 30h (1 ECTS) Udział w konsultacjach 20x1,5 = 30h (1 ECTS) Razem: 150h (co odpowiada 5 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 60h (2,4 ECTS) |
|
Literatura: |
1.N. Bondar, S. Chwatow Бизнес-контакт. Komunikacja biznesowa po rosyjsku. Część 1. Biznes w Rosji. REA. Warszawa 2009 2.N. Bondar, S. Chwatow Бизнес контакт. Komunikacja biznesowa po rosyjsku. Część 2. Transakcje w handlu zagranicznym. REA. Warszawa 2010. 3.Тестовый практикум по русскому языку делового общения. Бизнес. коммерция. Внешнеторговая деятельность. – М.: Русский язык. Курсы, 2010. – 304 с. 4.Моисеенко Е.А., Чернышев М.А., Анопченко Т. Ю. Коммуникация в бизнесе - Феникс, 2007. – 350 с. 5. Водина Н.С., Иванова А.Ю. Культура устной и письменной речи делового человека: Справочник-практикум. М.: Флинта, 2008. 6. M. Karolczuk, M. Michaluk, R. Szymula, Мы в деловом межкультурном общении, Białystok 2012, s. 10 - 60. |
|
Uwagi: |
- Student może mieć 1 nieobecność nieusprawiedliwioną w semestrze. Pozostałe zajęcia muszą zostać zaliczone na konsultacjach (w sposób ustalony z prowadzącym zajęcia). Opuszczenie ponad 30% zajęć w semestrze skutkuje brakiem zaliczenia semestru. - W przypadku przebywania na zwolnieniu lekarskim, musi ono zostać dostarczone najpóźniej na drugich zajęciach po powrocie na uczelnię (może być przesłane w formie skanu na adres prowadzącego za pośrednictwem USOSmail). - Kontakt grupy z prowadzącym zajęcia odbywa się za pośrednictwem USOSmail lub podanego na początku zajęć maila grupowego. - Konsultacje trwają 45 min. w formie zdalnej lub stacjonarnej - wybór formy należy do decyzji prowadzącego zajęcia, który informuje o tym na pierwszych zajęciach. W/w decyzja uwarunkowana jest aktualną sytuacją epidemiczną. - Materiały do zajęć są przekazywane studentom drogą elektroniczną - za pośrednictwem USOSmail, poczty grupowej, lub za pośrednictwem wybranego komunikatora (o wybranej formie prowadzący informuje grupę na pierwszych zajęciach). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.