Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Język angielski cz.3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 350-HS1-2JAN3 Kod Erasmus / ISCED: 09.152 / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski cz.3
Jednostka: Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych
Grupy: 3L stac.I st.studia historyczne - lektoraty
Punkty ECTS i inne: 3.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Kurs języka angielskiego obejmuje język specjalistyczny (historia) z elementami tematyki ogólnej.

Pełny opis:

lektorat jęz. angielskiego: historia stacjonarna I stopnia, I i II rok, semestr I-IV, 120 godzin

Przedmiot obowiązkowy- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę po sem. I, II, III i IV, egzamin po IV semestrze.

punkty ECTS: 3

Ogólny nakład pracy studenta w semestrze: 75 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 40 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 5 godz.

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

wymagającymi bezpośred. udziału nauczyciela liczba godzin - 40, Punkty ECTS 1,4

o charakterze praktycznym liczba godzin- 35 Punkty ECST - 1,6

Tematyka ogólna:

Wielokulturowość i wielojęzyczność we współczesnym świecie.

Tematyka specjalistyczna obejmuje takie zagadnienia jak:

• podstawowe słownictwo związane z historią:

- podstawowe terminy: tradycja, historia, dzieje, historiografia, fakt historyczny, fakt źródłowy, fakt historiograficzny, społeczeństwo, naród, kultura

- proces dziejowy i jego periodyzacja

- historia powszechna, narodowa, regionalna

- kierunki badawcze w historii

• sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty i struktury zdań;

kształcenie umiejętności tłumaczenia tekstów specjalistycznych

• referat, dyskusja, prezentacja – umiejętność ustnego przekazania wiedzy specjalistycznej

Podstawowe słownictwo związane z historią;

Proces dziejowy i jego periodyzacja;

- szczegółowa tematyka związana z historią Stanów Zjednoczonych:

- gorączka złota;

- wojna domowa;

- obalenie niewolnictwa i walka o prawa obywatelskie czarnych Amerykanów;

- Rekonstrukcja;

- kolej transkontynentalna

- farmerzy i kowboje

Literatura:

Literatura podstawowa:

Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2017

Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2017

McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2016

zasoby internetowe:

www.englishgrammarsecrets.com

www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers)

www.forum-network.org

quizlet.com

www.myenglishpages.com

aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources

www.esljokes.net

www.english-online.at

learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street

www.learn-english-today.com/lessons

www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf

www.ted.com

http://www.breakingnewsenglish.com

http://www.onestopenglish.com/

http://www.bbc.com/news/

http://www.warsawvoice.pl/WVpage/pages/index.php

http://www.englishclub.com

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Historia

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:History

serwisy informacyjne:

www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.npr.org,

Efekty uczenia się:

KP6_UK4 posiada umiejętność merytorycznego argumentowania i dyskutowania w języku polskim oraz obcym, przedstawiania swoich opinii i odnoszenia się do poglądów innych autorów w obszarze problematyki

KP6_UK1 potrafi przygotować prezentację multimedialną oraz wykorzystywać nowoczesne technologie informacyjne

KP6_UO1 uczestniczy w wykonywaniu zadań przydzielonych zespołom w trakcie zajęć na uczelni

Metody i kryteria oceniania:

- regularne przygotowywanie się do zajęć,

- aktywny udział w zajęciach,

- obecność na zajęciach - student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze

- zaliczenie na ocenę minimum dostateczną testów cząstkowych i semestralnych

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halina Bieluk
Prowadzący grup: Halina Bieluk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Kurs języka angielskiego obejmuje język specjalistyczny (historia) z elementami tematyki ogólnej.

Pełny opis:

lektorat jęz. angielskiego: historia stacjonarna I stopnia, I i II rok, semestr I-IV, 120 godzin

Przedmiot obowiązkowy- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę po sem. I, II, III i IV, egzamin po IV semestrze.

punkty ECTS: 3

Ogólny nakład pracy studenta w semestrze: 75 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 40 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 5 godz.

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

wymagającymi bezpośred. udziału nauczyciela liczba godzin - 35, Punkty ECTS 1,4

o charakterze praktycznym liczba godzin- 40 Punkty ECST - 1,6

Tematyka ogólna:

Wielokulturowość i wielojęzyczność we współczesnym świecie.

Tematyka specjalistyczna obejmuje takie zagadnienia jak:

• podstawowe słownictwo związane z historią:

- podstawowe terminy: tradycja, historia, dzieje, historiografia, fakt historyczny, fakt źródłowy, fakt historiograficzny, społeczeństwo, naród, kultura

- proces dziejowy i jego periodyzacja

- historia powszechna, narodowa, regionalna

- kierunki badawcze w historii

• sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty i struktury zdań;

kształcenie umiejętności tłumaczenia tekstów specjalistycznych

• referat, dyskusja, prezentacja – umiejętność ustnego przekazania wiedzy specjalistycznej

Podstawowe słownictwo związane z historią;

Proces dziejowy i jego periodyzacja;

- szczegółowa tematyka związana z historią Stanów Zjednoczonych:

- gorączka złota;

- wojna domowa;

- obalenie niewolnictwa i walka o prawa obywatelskie czarnych Amerykanów;

- Rekonstrukcja;

- kolej transkontynentalna

- farmerzy i kowboje

Literatura:

Literatura podstawowa:

Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2017

Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2017

McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2016

zasoby internetowe:

www.englishgrammarsecrets.com

www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers)

www.forum-network.org

quizlet.com

www.myenglishpages.com

aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources

www.esljokes.net

www.english-online.at

learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street

www.learn-english-today.com/lessons

www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf

www.ted.com

http://www.breakingnewsenglish.com

http://www.onestopenglish.com/

http://www.bbc.com/news/

http://www.warsawvoice.pl/WVpage/pages/index.php

http://www.englishclub.com

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Historia

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:History

serwisy informacyjne:

www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.npr.org,

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.