Podstawy wychowania fizycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-2IBF |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy wychowania fizycznego |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok PiW SJ sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Wiedza z zakresu podstaw pedagogiki, wychowania fizycznego, psychologii rozwojowej |
Skrócony opis: |
Problematyka przedmiotu obejmuje podstawy wiedzy z zakresu wychowania fizycznego. Studentki i Studenci są zapoznawani z podstawową terminologią z zakresu aktywności i sprawności fizycznej, procesem uczenia się i nauczania czynności ruchowych, zaburzeniami postawy ciała i prawidłowymi wzorcami ruchu oraz wybranymi współczesnymi koncepcjami i modelami wychowania fizycznego w Polsce i na świecie |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Poziom studiów: jednolite magisterskie Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_6 (Moduł obowiazkowy) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika Rok studiów/ semestr: II rok, sem. I Wymagania wstępne (tzw. system zajęć i egzaminów): Podstawy pedagogiki, wychowanie fizyczne, psychologia rozwojowa Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji 1.Znajomość podstawowej terminologii używanej w naukach społecznych. 2.Znajomość podstaw pedagogiki i psychologii rozwojowej dziecka. 3.Umiejętność określania podstawowych zachowań i potrzeb dziecka – ich istoty, struktury, uwarunkowań i skutków. 4.Zaangażowanie i odpowiedzialność za stan własnego procesu uczenia się. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład - 30 godz.; ćwiczenia - 30 godz. Metody dydaktyczne: prezentacje multimedialne, metody aktywizujące, problemowe, konsultacje, Punkty ECTS: 7 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 30 godz. - udział w ćwiczeniach: 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń: 50 godz. - przygotowanie pracy zaliczeniowej: 30 godz. - przygotowanie do egzaminu: 30 godz. - udział w konsultacjach: 5 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 65 godz. - o charakterze praktycznym: 110 godz. |
Literatura: |
Borkowska M , Gelleta-Mac I, Wady postawy i stóp u dzieci, PZWL, 2014 Kołodziej J, Systematyka ćwiczeń z zakresu wychowania fizycznego w ilustracjach, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006 Kołodziej J Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006 Madejski E , Węglarz J Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego, Impuls, 2018 Pajalunga L , Lang A Joga dla najmłodszych Baw się i rośnij zdrowo i szczęśliwie! , Arkady, 2018 Warchoł K Podstawy Metodyki Współczesnego Wychowania Fizycznego, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2015 Warchoł K Planowanie zajęć Wychowania Fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2015 |
Efekty uczenia się: |
KA7_WG13 absolwent zna i rozumie wiedzę przedmiotową umożliwiającą jej aplikację w projektowaniu działań w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej KA7_UW6 absolwent potrafi funkcjonalnie posługiwać się pojęciami z zakresu wybranego obszaru wiedzy KA7_UO6 absolwent potrafi udzielać pierwszej pomocy KA7_KK4 absolwent jest gotów do autorefleksji nad dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami merytorycznymi |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody problemowe i inne, aktywizujące studentów w procesie kształcenia Formy zaliczenia przedmiotu: wykład – egzamin, ćwiczenia – zaliczenie na ocenę. Zaliczenie cząstkowe ćwiczeń: - ocena zadań przedmiotowych (wykonywanych indywidualnie lub zespołowo); - ocena pracy zaliczeniowej Ocena dostateczna z ćwiczeń - min 55% punktów możliwych do zdobycia na ćwiczeniach; |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CW
CW
CW
CW
CZ CW
CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Nadachewicz | |
Prowadzący grup: | Jarosław Nadachewicz, Katarzyna Nadachewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Problematyka przedmiotu obejmuje podstawy wiedzy z zakresu wychowania fizycznego. Studentki i Studenci są zapoznawani z podstawową terminologią z zakresu aktywności i sprawności fizycznej, procesem uczenia się i nauczania czynności ruchowych, zaburzeniami postawy ciała i prawidłowymi wzorcami ruchu oraz wybranymi współczesnymi koncepcjami i modelami wychowania fizycznego w Polsce i na świecie |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Poziom studiów: jednolite magisterskie Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_6 (Moduł obowiazkowy) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika Rok studiów/ semestr: II rok, sem. I Wymagania wstępne (tzw. system zajęć i egzaminów): Podstawy pedagogiki, wychowanie fizyczne, psychologia rozwojowa Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji 1.Znajomość podstawowej terminologii używanej w naukach społecznych. 2.Znajomość podstaw pedagogiki i psychologii rozwojowej dziecka. 3.Umiejętność określania podstawowych zachowań i potrzeb dziecka – ich istoty, struktury, uwarunkowań i skutków. 4.Zaangażowanie i odpowiedzialność za stan własnego procesu uczenia się. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład - 30 godz.; ćwiczenia - 30 godz. Metody dydaktyczne: prezentacje multimedialne, metody aktywizujące, problemowe, konsultacje, Punkty ECTS: 7 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 30 godz. - udział w ćwiczeniach: 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń: 50 godz. - przygotowanie pracy zaliczeniowej: 30 godz. - przygotowanie do egzaminu: 30 godz. - udział w konsultacjach: 5 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 65 godz. - o charakterze praktycznym: 110 godz. |
|
Literatura: |
Borkowska M , Gelleta-Mac I, Wady postawy i stóp u dzieci, PZWL, 2014 Kołodziej J, Systematyka ćwiczeń z zakresu wychowania fizycznego w ilustracjach, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006 Kołodziej J Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006 Madejski E , Węglarz J Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego, Impuls, 2018 Pajalunga L , Lang A Joga dla najmłodszych Baw się i rośnij zdrowo i szczęśliwie! , Arkady, 2018 Warchoł K Podstawy Metodyki Współczesnego Wychowania Fizycznego, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2015 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CW
CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Nadachewicz | |
Prowadzący grup: | Jarosław Nadachewicz, Katarzyna Nadachewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Problematyka przedmiotu obejmuje podstawy wiedzy z zakresu wychowania fizycznego. Studentki i Studenci są zapoznawani z podstawową terminologią z zakresu aktywności i sprawności fizycznej, procesem uczenia się i nauczania czynności ruchowych, zaburzeniami postawy ciała i prawidłowymi wzorcami ruchu oraz wybranymi współczesnymi koncepcjami i modelami wychowania fizycznego w Polsce i na świecie |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Poziom studiów: jednolite magisterskie Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_6 (Moduł obowiazkowy) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika Rok studiów/ semestr: II rok, sem. I Wymagania wstępne (tzw. system zajęć i egzaminów): Podstawy pedagogiki, wychowanie fizyczne, psychologia rozwojowa Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji 1.Znajomość podstawowej terminologii używanej w naukach społecznych. 2.Znajomość podstaw pedagogiki i psychologii rozwojowej dziecka. 3.Umiejętność określania podstawowych zachowań i potrzeb dziecka – ich istoty, struktury, uwarunkowań i skutków. 4.Zaangażowanie i odpowiedzialność za stan własnego procesu uczenia się. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład - 30 godz.; ćwiczenia - 30 godz. Metody dydaktyczne: prezentacje multimedialne, metody aktywizujące, problemowe, konsultacje, Punkty ECTS: 7 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 30 godz. - udział w ćwiczeniach: 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń: 50 godz. - przygotowanie pracy zaliczeniowej: 30 godz. - przygotowanie do egzaminu: 30 godz. - udział w konsultacjach: 5 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 65 godz. - o charakterze praktycznym: 110 godz. |
|
Literatura: |
Borkowska M , Gelleta-Mac I, Wady postawy i stóp u dzieci, PZWL, 2014 Kołodziej J, Systematyka ćwiczeń z zakresu wychowania fizycznego w ilustracjach, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006 Kołodziej J Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006 Madejski E , Węglarz J Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego, Impuls, 2018 Pajalunga L , Lang A Joga dla najmłodszych Baw się i rośnij zdrowo i szczęśliwie! , Arkady, 2018 Warchoł K Podstawy Metodyki Współczesnego Wychowania Fizycznego, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2015 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Problematyka przedmiotu obejmuje podstawy wiedzy z zakresu wychowania fizycznego. Studentki i Studenci są zapoznawani z podstawową terminologią z zakresu aktywności i sprawności fizycznej, procesem uczenia się i nauczania czynności ruchowych, zaburzeniami postawy ciała i prawidłowymi wzorcami ruchu oraz wybranymi współczesnymi koncepcjami i modelami wychowania fizycznego w Polsce i na świecie |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Poziom studiów: jednolite magisterskie Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_6 (Moduł obowiazkowy) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika Rok studiów/ semestr: II rok, sem. I Wymagania wstępne (tzw. system zajęć i egzaminów): Podstawy pedagogiki, wychowanie fizyczne, psychologia rozwojowa Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji 1.Znajomość podstawowej terminologii używanej w naukach społecznych. 2.Znajomość podstaw pedagogiki i psychologii rozwojowej dziecka. 3.Umiejętność określania podstawowych zachowań i potrzeb dziecka – ich istoty, struktury, uwarunkowań i skutków. 4.Zaangażowanie i odpowiedzialność za stan własnego procesu uczenia się. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład - 30 godz.; ćwiczenia - 30 godz. Metody dydaktyczne: prezentacje multimedialne, metody aktywizujące, problemowe, konsultacje, Punkty ECTS: 7 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 30 godz. - udział w ćwiczeniach: 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń: 50 godz. - przygotowanie pracy zaliczeniowej: 30 godz. - przygotowanie do egzaminu: 30 godz. - udział w konsultacjach: 5 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 65 godz. - o charakterze praktycznym: 110 godz. |
|
Literatura: |
Borkowska M , Gelleta-Mac I, Wady postawy i stóp u dzieci, PZWL, 2014 Kołodziej J, Systematyka ćwiczeń z zakresu wychowania fizycznego w ilustracjach, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006 Kołodziej J Wybrane zagadnienia wychowania fizycznego w nauczaniu początkowym, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2006 Madejski E , Węglarz J Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego, Impuls, 2018 Pajalunga L , Lang A Joga dla najmłodszych Baw się i rośnij zdrowo i szczęśliwie! , Arkady, 2018 Warchoł K Podstawy Metodyki Współczesnego Wychowania Fizycznego, Fosze Wydawnictwo Oświatowe, 2015 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.