Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Introduction to Object-Oriented Programming

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 420-IS1-1WPO-ENG
Kod Erasmus / ISCED: 11.303 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0612) Database and network design and administration Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Introduction to Object-Oriented Programming
Jednostka: Instytut Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

(tylko po angielsku) Course objectives: Familiarize with the basic concepts and techniques of object-oriented programming on the example of C++. Teach to use in practice the most important object-oriented techniques. Teach design, implementation and analysis of programs in object-oriented paradigm.

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Course objectives: Familiarize with the basic concepts and techniques of object-oriented programming on the example of C++. Teach to use in practice the most important object-oriented techniques. Teach design, implementation and analysis of programs in object-oriented paradigm.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Course profile: General Academic

Form of study: Full-time studies

Course type: Obligatory

Year/semester of study: 1 / 2

Prerequisites (sequential system of courses and exams): Items introducing: Introduction to Structural Programming,

Field of science: natural sciences, Discipline of science: computer science

Lecture: 30 Laboratory classes: 45

Teaching methods: lecture, tasks implemented in the laboratory classes

ECTS credits: 5

Balance of student workload:

Class attendance:

- lecture 30h

- laboratory classes 45h

Course preparation:

- lecture 5h

- laboratory classes 20h

Literature study: 5h

Preparation for tests: 10h

Preparation for the exam: 10h

Exam duration: 2h

Individual consultation with the teacher: 1h

Student workload:

Workload requiring direct interaction with a teacher: 78h, 3 ECTS

Workload that do not require direct teacher participation: 50h, 2 ECTS

Literatura: (tylko po angielsku)

Bibliography:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e9/CPlusPlusProgramming.pdf

A. Ezust, P. Ezust, An Introduction to C++ with Design Patterns in Qt 4

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Learning outcomes:

1. The student knows the basic language constructions of C / C+, in particular the use of pointer variables, allocation and deallocation of memory. He knows the basic methods of implementing algorithms, in particular flowcharts. KA6_WG1, KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5 KA6_WG6

2. The student knows the basic concepts and mechanisms in the field of object-oriented programming on the example of C+ (classes, objects, variables and methods, variables and static methods of classes in UML diagrams, dynamic object creation and automatic use of constructors and destructors). He knows the most important mechanisms of OOP (data abstraction, encapsulation components, single and multiple inheritance, polymorphism, abstract classes and methods, aggregation objects). He knows UML diagrams showing classes, objects, inheritance, aggregation and composition. KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_WG7

3. The student knows the issues related to exceptions, use of streams for files and strings; template classes and template functions, the use of libraries and their creation. KA6_WG4, KA6_WG5

4. The student can (intermediate grade) design, implement and analyze programs in structural paradigm in C / C+. KA6_WG3, KA6_WG4 , KA6_UW6, KA6_UW8, KA6_UW9,

5. The student is able to recognize the need to use and apply the most important mechanisms in the field of object-oriented programming (encapsulation, inheritance, single and multiple, polymorphism, aggregation objects). He can create a proper inheritance hierarchy of classes for a given problem in object-oriented paradigm. Able to implement in C+ a class hierarchy given with an UML diagram. KA6_WG3, KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_UW7, KA6_UW8, KA6_UW10, KA6_UW15

6. The student can accept and properly implement roles: programmer- class creator and programmer - class customer during the project programming in object-oriented paradigm.KA6_UU1, KA6_UK1, KA6_UK3, KA6_KK1

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Form of assessment: written exam

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)