Mathematical Analysis 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 420-IS1-2AM3-ENG |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.102
|
Nazwa przedmiotu: | Mathematical Analysis 3 |
Jednostka: | Instytut Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Posługiwanie się aparatem analizy matematycznej do opisu zagadnień w języku analizy matematycznej. Znajomość podstawowych pojęć i twierdzeń dotyczących rachunku różniczkowego i całkowego funkcji wielu zmiennych rzeczywistych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne / niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: informatyka Rok studiów: 2 semestr: 3 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Przedmioty wprowadzające: Analiza matematyczna 1, Analiza matematyczna 2 Wykład: 15 Ćwiczenia: 30 Metody dydaktyczne: Wykład, ćwiczenia, praca własna Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: - wykład 15h - ćwiczenia 30h Przygotowanie do zajęć: - wykład 5h - ćwiczenia 5h Zapoznanie z literaturą: 3h Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 2h Przygotowanie do kolokwium: 10h Przygotowanie do egzaminu: 5h Czas trwania egzaminu: 2h Udział w konsultacjach: 3h Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 50h, 2 ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 30h, 1 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Gewert, Z. Skoczylas ,, Analiza matematyczna 2'' Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2016 W. Krysicki, L. Włodarski ,, Analiza matematyczna w zadaniach'' część II, PWN, Warszawa 2006 W.Stankiewicz,J. Wojtowicz ,,Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych" 1-2t., PWN, Warszawa 1983 Literatura uzupełniająca: G.M. Fichtenholz ,,Rachunek różniczkowy i całkowy'' tom 1,3 PWN, Warszawa 2005 R. Rudnicki ,,Wykłady z analizy matematyczne'' PWN, Warszawa 2006 |
Efekty uczenia się: |
Wykorzystuje aparat logiki matematycznej do opisu i weryfikacji faktów, potrafi stosować rozumowanie indukcyjne i rozumowanie dedukcyjne. KA6_UW4 Efekty uczenia się w ramach realizacji przedmiotu: Student zna podstawowe pojęcia i twierdzenia rachunku różniczkowego funkcji wielu zmiennych rzeczywistych. KA6_WG1 Student ma podstawową wiedzę na temat całek podwójnych i potrójnych. KA6_WG1 Student potrafi obliczać pochodne, umie sprawdzić istnienie funkcji uwikłanych i umie badać istnienie ekstremów lokalnych. KA6_UW2 Student ma opanowane podstawowe techniki całkowania. KA6_UW2 Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia. KA6_UU1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólna forma zaliczenia:egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.