Język angielski- lektorat
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS2-1JAN |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.2
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski- lektorat |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
2L stac. II st. studia socjologiczne - przedmioty lektoratowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR |
Skrócony opis: |
Lektorat obejmuje doskonalenie praktycznych umiejętności językowych w zakresie czytania i rozumienia tekstów fachowych/specjalistycznych obejmujących dziedziny związane z kierunkiem studiów, analizę językową tych tekstów, doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na ich temat w formie ustnej i pisemnej, w tym wyrażania opinii i ich uzasadniania, streszczenia głównych wątków/tez, prowadzenia ustnej dyskusji, rozwijania znajomości słownictwa fachowego z danej dziedziny, itp. |
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Instytut Socjologii Nazwa kierunku studiów: Socjologia Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne, Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, socjologia Rok studiów/semestr: Rok I, semestr I Moduł MK_8 Języki obce Łączna liczba punktów ECTS konieczna do uzyskania kwalifikacji odpowiadających poziomowi kształcenia: 3 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje oraz egzamin) : : 37,5 godz., punkty ECTS 1,5 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia lub egzaminu, e-learning): 37,5 godz., punkty ECTS 1,5 |
Literatura: |
Olsen, A. E., 2010 . Academic Vocabulary. Fourth edition. Pearson Education Inc., London Ludbrook, G., 2011. English for International Social Work. Cafoscarina, Venezia. http://www.globalresearch.ca/child-poverty-unemployment-homelessness-the-role-of-social-workers-in-america/5372462 https://academy.amnesty.org/learn/course/115/play/2745:174/module-1 http://cec.vcn.bc.ca/cmp/modules/cla-int.htm http://learnenglish.britishcouncil.org/en/ Blundell, J, 2014. Cambridge IGCSE® Sociology Coursebook, Cambridge University Press linguahouse.com breakingnewsenglish.com |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu lektoratu student: KA7_WG2, ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej KA7_UK4, potrafi czytać ze zrozumieniem teksty socjologiczne w języku obcym KA7_UK5, potrafi sprawnie komunikować się w języku obcym z szerokim wykorzystaniem terminologii socjologicznej KA7_KR5, ma świadomość znaczenia kompetencji językowych i konieczności z korzystania z publikacji zagranicznych KA7_UW21, potrafi się porozumiewać w języku obcym nowożytnym na poziomie B2+ Weryfikacja: test, praca w małych grupach, zadanie praktyczne, ocena aktywności na zajęciach, zaliczenie ustne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.