Stosunek do zmian klimatycznych - projektowanie badań.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS2-1STO2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.251
|
Nazwa przedmiotu: | Stosunek do zmian klimatycznych - projektowanie badań. |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów–stacjonarne Rodzaj przedmiotu – fakultatywny Język prowadzenia przedmiotu – polski Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki socjologiczne, socjologia Rok studiów/semestr – rok I (II stopnia), semestr 2. Wymagania wstępne – brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 16 godzin laboratoriów Metody dydaktyczne – elementy wykładu, ćwiczenia indywidualne i grupowe, praca projektowa Forma zaliczenia przedmiotu – zaliczenie na ocenę Punkty ECTS – 3 Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach - 16 godzin, , udział w konsultacjach - 7 godzin, przygotowanie do zaliczenia – 20 godzin, przygotowanie do zajęć - 32 godziny, razem: 75 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS; nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 52 godziny, co odpowiada 2,1 pkt. ECTS = łącznie 3 pkt. ECTS |
Literatura: |
Earl Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003. Howard S. Becker, Triki badawcze w socjologii: jak w pełni wykorzystać potencjał badań społecznych, Warszawa, 2018. Literatura uzupełniająca: przykłady raportów badawczych dotyczących tematowi zajęć |
Efekty uczenia się: |
KP7_WG11 Studentka ma pogłębioną wiedzę na temat stosowalności poszczególnych metod i technik badawczych oraz triangulacji danych, zna ograniczenia metod i technik badawczych KP7_UW2 Studentka potrafi dokonać krytycznej oceny danych, formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy KP7_UW5 Studentka potrafi badać złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie socjologii. KP7_UW7 Studentka posiada umiejętność samodzielnego wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy KP7_KR1 Studentka ma pogłębioną świadomość problemów etycznych związanych z przeprowadzaniem badań socjologicznych, w tym swojego wpływu na podmiot badania KP7_KR2 Studentka jest świadoma wielokierunkowych (zamierzonych i niezamierzonych) konsekwencji swoich działań |
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w laboratoriach (i odpowiednie przygotowanie do zajęć), przygotowanie projektu badawzego. Ocena będzie opierała się na systemie punktowym: 10 punktów do zdobycia za projekt oraz dodatkowo maksymalnie 3 punkty za aktywne uczestnictwo w zajęciach. Skala ocen: 10 pkt = bdb 9 pkt = db+ 8 pkt = db 7 pkt = dst+ 6 pkt = dst 0-5 pkt = ndst Studentka ma prawo do jednej nieobecności w czasie kursu. Większa liczba nieobecności wymaga zaliczenia ich podczas dyżuru w ciągu dwóch tygodni od powrotu studentki na uczelni. Nie zastosowanie się do tej zasady skutkuje przyznaniem studentce punktu ujemnego. Podejście do zaliczenia wymaga ponad pięćdziesięcioprocentowej frekwencji na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Białous | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.