Psychologia różnic indywidualnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-SPDZ-1PRI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia różnic indywidualnych |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Studia Podyplomowe Doradztwo Zawodowe |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zapoznanie uczestników z istotą i znaczeniem psychologii różnic indywidualnych dla lepszego zrozumienia siebie i innych ludzi w procesie komunikacji interpersonalnej |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z istotą i znaczeniem psychologii różnic indywidualnych dla lepszego zrozumienia siebie i innych ludzi w procesie komunikacji interpersonalnej |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: podyplomowe Przedmiot obowiązkowy Dziedzina: nauki ekonomiczne, dyscyplina: ekonomia Rok studiów: 1, Typ zajęć: 4 godz. wykładów i 6 godz. konwersatorium Metody dydaktyczne: Wykład, metody aktywizujące uczestników spotkania (np. wykonywanie zadań podczas spotkania i ich omawianie), testy psychologiczne pozwalające pogłębić wgląd dotyczący wybranych aspektów osobowości Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: 50 h |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Alberti R., Emmons M. (2007). Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych. Gdańsk: GWP. Oleś P.K. (2011). Wprowadzenie do psychologii osobowości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Pervin L.A. (2002). Psychologia osobowości. Gdańsk: GWP. Strelau J., Zawadzki B. (2008). Psychologia różnic indywidualnych. W: J. Strelau, D. Doliński (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. Gdańsk: GWP, 765-846. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2017). Psychologia kluczowe koncepcje. Psychologia osobowości. Warszawa: PWN. Literatura uzupełniająca: Sternberg R.J. (1999). Wprowadzenie do psychologii. Warszawa: WSiP. Townend A. (1996). Jak doskonalić asertywność. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Turner J.S., Helms D.B. (1999). Rozwój człowieka. Warszawa: WSiP. |
Efekty uczenia się: |
SP7_WK03 Psychologię różnic indywidualnych oraz psychologiczne koncepcje rozwoju zawodowego człowieka SP7_UW05 Dobierać testy do danej grupy klienta i indywidualnych potrzeb klienta SP7_KR02 Potrafi podnosić poziom umiejętności budowania relacji interpersonalnych |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie bez oceny |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 8 godzin
Wykład, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Citkowski, Andrzej Dakowicz | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dakowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.