Badania marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS1-1BMA |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.701
|
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 1 rok Stacjonarne lato |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólne kierunkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji rynkowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania rynkowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji marketingowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania marketingowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2 Wymagania wstępne: Marketing Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 15 godzin, ćwiczenia 30 godzin Metody dydaktyczne: - podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zadawania pytań - ćwiczeniowe: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja Z uwagi na ograniczenia wynikające z pandemii Covid zajęcia w roku akademickim 2020/2021 prowadzone są zdalnie z wykorzystaniem MS Teams i platformy Blackboard. Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. ) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach- 15 Udział w ćwiczeniach - 30 Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 48 Udział w konsultacjach - 15 Przygotowanie do wykładów i egzaminu - 15 Egzamin końcowy -2 Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125 Wskaźniki ilościowe: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 62h; 2,48 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 63 h; 2,52 ECTS |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. K.Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2008 2. D.Maison (red.), Badania marketingowe, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 3. S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe - podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011 4. G.A.Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002 5. Z.Kędzior, Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1BMA_WG1 ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych KA6_WG1 UMIEJĘTNOŚCI 1BMA_UW2 potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu KA6_UW2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: Wykład - zaliczenie testu końcowego Ćwiczenia: zaliczenie testu w formie zadania grupowego, wykonanie studium przypadku i projektów Kryteria: Wykład- uzyskanie min 51% punktów możliwych do zdobycia z testu końcowego oraz uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń. Ćwiczenia: - uzyskanie min 51% punktów możliwych do zdobycia z następujących aktywności: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
CW
WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Śleszyńska-Świderska | |
Prowadzący grup: | Agata Kilon, Anna Śleszyńska-Świderska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | ogólne kierunkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji marketingowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania marketingowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2 Wymagania wstępne: Marketing Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 15 godzin, ćwiczenia 30 godzin Metody dydaktyczne: - podające: wykład z wykorzystanie prezentacji w Power Point z elementami dyskusji angażującej studentów do zadawania pytań - ćwiczeniowe: Projekty/prezentacje w formie opracowań zespołowych, zadania grupowe, analiza studium przypadku, dyskusja Liczba punktów ECTS: 5 (125 godz. ) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach- 15 Udział w ćwiczeniach - 30 Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 48 Udział w konsultacjach - 15 Przygotowanie do wykładów i egzaminu - 15 Egzamin końcowy -2 Łączny nakład pracy studenta w godz.: 125 Wskaźniki ilościowe: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 62h; 2,48 ECTS Liczba godzin o charakterze praktycznym 63 h; 2,52 ECTS |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. K.Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2008 2. D.Maison (red.), Badania marketingowe, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 3. S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe - podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011 4. G.A.Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002 5. Z.Kędzior, Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.