Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 450-ZS1-1MAR |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.701
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Instytut Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 1 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 1 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe Punkty ECTS 5 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 30 godz. - przygotowanie się do wykładu 7,5 godz. - przygotowanie do egzaminu końcowego 15 godz. - udział w ćwiczeniach 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 15 godz. - przygotowanie prac domowych-pisemnych 10 godz. - udział w konsultacjach 7,5 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego 10 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 67,5 punkty ECTS 2,7 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 25 punkty ECTS 1 |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012 2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011 3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 4. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012 5. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1MAR_W01 Student ma podstawową wiedzę odnośnie ewolucji i miejsca funkcji marketingowej w organizacji oraz jej realizacji w relacjach z otoczeniem Z1_W01 1MAR_W02 Ma elementarną wiedzę o relacjach organizacji z otoczeniem, zwłaszcza w ujęciu bliższego i dalszego otoczenia marketingowego Z1_W04 1MAR_W03 Ma wiedzę na temat więzi społecznych z uczestnikami rynku (dostawcami i pośrednikami handlowymi oraz konkurentami) występujących w ramach relacji rynkowych Z1_W05 1MAR_W04 Ma podstawową wiedzę o kliencie jako podmiocie działalności marketingowej Z1_W06 1MAR_W05 Posiada wiedzę o zasadach marketingowych wyznaczających funkcjonowanie organizacji na rynku oraz zna instrumenty marketingowe wywołujące zmiany w otoczeniu Z1_W09 UMIEJĘTNOŚCI 1MAR_U01 Potrafi prawidłowo analizować uwarunkowania otoczenia marketingowego i interpretować przyczyny zachowań podmiotów w nim funkcjonujących Z1_U01 1MAR_U02 Potrafi pozyskiwać dane do analizowania zjawisk rynkowych związanych z zachowaniem klienta, konkurentów i innych uczestników życia gospodarczego przy zastosowaniu podstawowych meto badań marketingowych Z1_U02 1MAR_U03 Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu marketingu w podejmowaniu decyzji ukierunkowanych na rynek Z1_U04 1MAR_U04 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania Z1_U05 1MAR_U05 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować zachowania klientów i konkurentów w otoczeniu marketingowym Z1_U06 1MAR_U06 Potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu marketingu, właściwie dobierając do tego materiały źródłowe Z1_U07 1MAR_U07 Potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu zagadnieniu z zakresu marketingu, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych Z1_U08 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1MAR_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie dynamiczny charakter wiedzy marketingowej, przez co uświadamia sobie potrzebę stałego uczenia się Z1_K01 1MAR_K02 Potrafi pracować w grupie przy rozwiązywaniu problemów marketingowych Z1_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy w formie pracy grupowej, prezentacje multimedialne. Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz zaliczenia końcowego - egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń Punktacja na zaliczenia: 91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra 81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus 71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra 61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus 51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kruk | |
Prowadzący grup: | Julita Augustyńczyk, Marek Kruk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 1 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe Punkty ECTS 5 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 30 godz. - przygotowanie się do wykładu 7,5 godz. - przygotowanie do egzaminu końcowego 15 godz. - udział w ćwiczeniach 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 15 godz. - przygotowanie prac domowych-pisemnych 10 godz. - udział w konsultacjach 7,5 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego 10 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 67,5 punkty ECTS 2,7 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 25 punkty ECTS 1 |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012 2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011 3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 4. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012 5. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kruk | |
Prowadzący grup: | Julita Augustyńczyk, Marek Kruk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 1 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe Punkty ECTS 5 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 30 godz. - przygotowanie się do wykładu 7,5 godz. - przygotowanie do egzaminu końcowego 15 godz. - udział w ćwiczeniach 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 15 godz. - przygotowanie prac domowych-pisemnych 10 godz. - udział w konsultacjach 7,5 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego 10 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 67,5 punkty ECTS 2,7 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 25 punkty ECTS 1 |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012 2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011 3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 4. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012 5. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Śleszyńska-Świderska | |
Prowadzący grup: | Julita Augustyńczyk, Agata Kilon, Anna Śleszyńska-Świderska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł 4 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 1 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe Punkty ECTS 5 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 30 godz. - przygotowanie się do wykładu 7,5 godz. - przygotowanie do egzaminu końcowego 15 godz. - udział w ćwiczeniach 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 15 godz. - przygotowanie prac domowych-pisemnych 10 godz. - udział w konsultacjach 7,5 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego 10 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 67,5 punkty ECTS 2,7 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 25 punkty ECTS 1 |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012 2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011 3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 4. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012 5. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.