Język obcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-ES1-2JOBIII |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy |
Jednostka: | Instytut Chemii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | - wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym na poziomie językowym B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, - przygotowanie do posługiwania się językiem obcym w kontaktach ze specjalistami jak również do komunikacji z osobami spoza grona specjalistów oraz do korzystania ze źródeł obcojęzycznych, obejmujących zagadnienia ogólne, akademickie i specjalistyczne, właściwe dla danego kierunku, - motywowanie do samodzielnej nauki |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego. Założeniem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jak również wymagających znajomości języka zawodowego. |
Pełny opis: |
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, lektorat II rok, III semestr Liczba godzin: 30h. Punkty ECTS: 3 Ogólny nakład pracy studenta: 75 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 37,5 godz.; udział konsultacjach: 7,5 godz.; Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 h = 1,5 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym 75 h = 3 pkt ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Autorskie materiały specjalistyczne przygotowane na podstawie stron internetowych i kanałów naukowych/edukacyjnych www.efch.jcj.uj.edu.pl www.elementalmatter.info www.onestopenglish.com www.chemistryabout.com periodictableofvideos Literatura uzupełniająca (materiałys specjalistyczne) English in Science and Technology, P. Domański (Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 1996) Oxford English for Academic Purposes, E. de Chazal&S. McCarter, ( OUP,2012 ) Cambridge Academic English M. Hewings Cambridge University Press 2012) Science, Keith Kelly (Macmillan, 2008) World English, K.Johannsen, R.Chase (Heinle/National Geographic,2010) Reading Explorer, P. MacIntyre (Heinle/National Geographic, 2009) Literatura uzupełniająca (materiały ogólne) Longman English Grammar Practice L.G. Alexnder (Longman, 1990) New Oxford English Grammar Course M. Swan, C. Walter (Oxford UP, 2011) English Grammar in Use, R.Murphy (Cambridge UP, 1990) English Grammar Lessons, M.Dean (Oxford UP, 1993) Literatura uzupełniająca (materiałys specjalistyczne) English in Science and Technology, P. Domański (Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 1996) Oxford English for Academic Purposes, E. de Chazal&S. McCarter, ( OUP,2012 ) Cambridge Academic English M. Hewings Cambridge University Press 2012) Science, Keith Kelly (Macmillan, 2008) World English, K.Johannsen, R.Chase (Heinle/National Geographic,2010) Reading Explorer, P. MacIntyre (Heinle/National Geographic, 2009 |
Efekty uczenia się: |
Student: - komunikuje się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców, - prowadzi debatę, - posługuje się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii, - kieruje pracą zespołu, -samodzielnie planuje i realizuje własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowuje innych w tym zakresie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot prowadzony jest w formie lektoratów: praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.