Ethics in Business
General data
Course ID: | 0300-EN2-2EBI |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Ethics in Business |
Name in Polish: | Etyka w biznesie |
Organizational unit: | Faculty of Economics and Management |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | (in Polish) kierunkowe |
Prerequisites (description): | (in Polish) Studenci powinni rozumieć istotę konkurencji i instrumentów walki konkurencyjnej. Powinni także znać sytuację na rynku pracy oraz rozumieć istotę zrównoważonego rozwoju. |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Na zajęciach przedstawione zostaną podstawowe problemy etyczne występujące w ramach prowadzenia biznesu. Uwaga zwrócona zostanie zarówno na kwestie związane z prowadzeniem walki konkurencyjnej, jak i na problemy dotyczące wewnętrznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa. |
Full description: |
(in Polish) Profil studiów Ogólnoakademicki Forma studiów niestacjonarne, Rodzaj przedmiotu – przedmiot kierunkowy Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów /semestr II rok studiów, semestr II Wymagania wstępne - Brak wymagań wstępnych Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 9 godzin wykładu Metody dydaktyczne - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, wykład w e-learningu Punkty ECTS - 2 pkt Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach – 9 godz. Studia literaturowe – 9 godz. Konsultacje –7 godz. Przygotowanie do zaliczenia – 25 godz. Łączny nakład pracy studenta: 50 godz. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. K.Kietliński, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005. 2. W.Gasparski, Wykłady z etyki biznesu, Wyd. WSPiZ, Warszawa 2007. 3. K. Blanchard, N. W. Peale, Etyka biznesu, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2010 Uzupełniająca: 1. Biznes, etyka, odpowiedzialność, pod red. W.Gasparski, A.Lewicka-Strzałecka, PWN, Warszawa 2012 |
Learning outcomes: |
(in Polish) 1EBI_W01 Ma rozszerzoną wiedzę na temat roli etycznego postępowania przedsiębiorców w ramach działalności gospodarczej (E2_W05) 1EBI_W02 Ma wiedzę o normach etycznych regulujących działalność biznesową oraz problemach związanych z przestrzeganiem tych norm (E2_ W07) 1EBI_W03 Zna i rozumie podstawowe pojęcia związane z naśladownictwem i niezgodnym z prawem oznaczaniem produktów (E2_W10) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie w formie pisemnej - test w formie zdalnej. Do całościowej oceny z przedmiotu wliczają się też punkty zdobyte w e-learningu. Przedziały punktów i odpowiadające im oceny końcowe są następujące: 90-100% punktów możliwych łącznie do zdobycia - bdb 80-90% - db plus 70-80% – db 60-70%- dost plus 50-60% – dost poniżej 50% punktów - nzal |
Copyright by University of Bialystok.