University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

Market research

General data

Course ID: 0300-ES1-2LBRY
Erasmus code / ISCED: 14.301 The subject classification code consists of three to five digits, where the first three represent the classification of the discipline according to the Discipline code list applicable to the Socrates/Erasmus program, the fourth (usually 0) - possible further specification of discipline information, the fifth - the degree of subject determined based on the year of study for which the subject is intended. / (0311) Economics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Market research
Name in Polish: Badania rynkowe
Organizational unit: Faculty of Economics and Management
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Type of course:

(in Polish) specjalnościowe

Mode:

(in Polish) w sali

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji rynkowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania rynkowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania.

Full description: (in Polish)

1. Wprowadzenie do badań rynkowych.

2. Informacja w badaniach rynkowych

3. Badania rynkowe - pojęcie, rodzaje, organizacja i znaczenie

4.Źródła informacji w badaniach marketingowych i ich gromadzenie

5.Metody i techniki stosowane w badaniach rynkowych

6. Realizacja badań rynkowych i prezentacja wyników.

7. Wykorzystanie internetowych badań rynkowych.

8. Etyka badań rynkowych

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. PWE, Warszawa 2011

2. Kaden R.: Badania marketingowe. PWE, Warszawa 2008

3. Kędzior Z.: Badania rynku. Metody, zastosowania. PWE, Warszawa 2004

Literatura uzupełniająca:

1. Kaczmarczyk S.: Zastosowanie badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe i

otoczenie przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2007

2. Mazurek-Łopacińska K.: Badania marketingowe, teoria i praktyka. PWN, Warszawa 2005

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody:

Wykład prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych angażujący studentów do dyskusji.

Kryteria oceniania: Zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia.

Podejście do egzaminu końcowego na podstawie zaliczenia ćwiczeń.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)