Logistyka marketingowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-LS1-2LMK |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Logistyka marketingowa |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien znać podstawowe pojęcia z zakresu mikroekonomii, w szczególności na temat zasad gospodarowania w gospodarstwie domowym i w przedsiębiorstwie.Powinien również mieć wiedzę o zasadach funkcjonowania gospodarki rynkowej.Potrzebna jest również wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem,w szczególności o organizacji i funkcjach przedsiębiorstwa:strategii, finansowej, marketingowej, personalnej, zaopatrzeniowej. Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy o zasadach działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie logistycznym z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Studenci nabywają umiejętności analizowania warunków rynkowych i dostosowania do nich instrumentów marketingowych Studenci powinni doceniać znaczenie działalności marketingowej w przedsiębiorstwie logistycznym, mieć świadomość zmian w tym obszarze oraz konieczność uaktualniania wiedzy na ten temat. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Treści wykładu obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu w przedsiębiorstwie, w szczególności dotyczące budowania strategii marketingowej oraz jej realizacji w postaci polityki produktu, ceny ,kanałów sprzedaży oraz promocji.Omawiane są również zagadnienia konkurencyjności przedsiębiorstwa w biznesowym środowisku lokalnym i globalnym oraz rola marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej. |
Pełny opis: |
Profil studiów Ogólnoakademicki.,forma studiów Stacjonarne,rodzaj przedmiotu,dziedzina i dyscyplina nauki: ekonomia, rok studiów 2, semestr 3,wymagania wstępne mikroekonomia, zarządzanie,liczba godzin dy dydaktycznych: 15 godzin wykład, 30 godzin, ćwiczeń. Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu. Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy w formie pracy grupowej w postaci zespołowych prezentacji multimedialnych.,, punkty ECTS- 4, bilans nakładu pracy studenta :Liczba godzin: Udział w wykładach 15 Przygotowanie się do wykładu 7,5 Przygotowanie do egzaminu końcowego 10 Udział w ćwiczeniach 30 Przygotowanie do ćwiczeń 15 Przygotowanie prac domowych-pisemnych 10 Udział w konsultacjach 7,5 Przygotowanie do zaliczenia końcowego 10 kod przedmiotu : 0300-LS1-2LMK Język polski przedmiot kierunkowy Wykład ma za zadanie zaznajomienie studentów z podstawowymi pojęciami nauki o marketingu, takimi jak: 1. Istota logistyki marketingowej 2. Otoczenie marketingowe i jego zmiany 3. Budowanie relacji z klientem 4. Tworzenie wartości dla klienta 5. Konkurencja oparta na czasie 6. Łańcuchy dostaw zorientowane na popyt 7. Obsługa klienta globalnego Wykład będzie prowadzony z naciskiem nie tylko na dostarczenie wiedzy ale również kształtowanie umiejętności. |
Literatura: |
1. M.Kramarz, Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji, Difin, Warszawa 2014 2. J.Dyczkowska, Marketing usług logistycznych, Difin, Warszawa 2014 3. M.Christopher, H.Peck, Logistyka marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005 4. G.Armstrong, Ph.Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2015 5. M.Christopher, H.Peck, Marketing Logistics, Routledge, 2012 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA L1_W05 Student ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji funkcjonujących w sferze logistyki, o ich przyczynach, skali i konsekwencjach Z1_W03 L1_W06 Ma elementarną wiedzę o instytucjach i strukturach związanych z logistyką, więziach pomiędzy nimi występujących i kierunkach ich ewolucji Z1_W04 UMIEJĘTNOŚCI L1_U01 Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne( kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk i procesów logistycznych Z1_U01 L1_U06 Posiada umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy Z1_U06 L1_U09 Posiada umiejętność poprawnego komunikowania sie w mowie i w piśmie, w szczególności argumentowania z wykorzystaniem zróżnicowanych ujęć teoretycznych Z1_U07 KOMPETENCJE SPOŁECZNE L1_KO1 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę stałego uczenia się ze względu na dynamikę procesów gospodarczych Z1_K01 L1_KO2 Potrafi pracować w zespole, przyjmując w nim różne role Z1_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz kolokwium - egzamin końcowy: Pisemny sprawdzian wiedzy w oparciu o zadanie typu studium przypadku |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.