University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

Marketing Research

General data

Course ID: 0300-ZS1-1BMA
Erasmus code / ISCED: 04.701 The subject classification code consists of three to five digits, where the first three represent the classification of the discipline according to the Discipline code list applicable to the Socrates/Erasmus program, the fourth (usually 0) - possible further specification of discipline information, the fifth - the degree of subject determined based on the year of study for which the subject is intended. / (unknown)
Course title: Marketing Research
Name in Polish: Badania marketingowe
Organizational unit: (in Polish) Zakład Zarządzania
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

(in Polish) ogólne kierunkowe

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej pozyskaniem i wykorzystywaniem informacji rynkowych do podejmowania decyzji marketingowych, poznanie metod badawczych, a także przyswojenie sobie zasad etyki. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z przygotowaniem, przeprowadzeniem, analizą oraz prezentacją wyników badania marketingowego oraz ujęcie tego w formie raportu z badania.

Full description: (in Polish)

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy; Moduł 4

Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu

Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 2

Wymagania wstępne: Marketing

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godz.; ćwiczenia 30 godz.

Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje, studia przypadku, zadania grupowe, grupowy projekt badawczy

Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, grupowy projekt badawczy

Punkty ECTS 5

Bilans nakładu pracy studenta

- udział w wykładach 15 godz.

- przygotowanie się do wykładu 5 godz.

- studia literaturowe 18 godz.

- przygotowanie do egzaminu końcowego 11 godz.

- egzamin 1 godz.

- udział w ćwiczeniach 30 godz.

- przygotowanie do ćwiczeń 15 godz.

- przygotowanie prac domowych-pisemnych 10 godz.

- udział w konsultacjach 10 godz.

- przygotowanie do zaliczenia końcowego 10 godz.

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 56 punkty ECTS 2,24

- o charakterze praktycznym: liczba godzin: 45 punkty ECTS 1,8

Bibliography: (in Polish)

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. K.Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2008

2. D.Maison (red.), Badania marketingowe, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

3. S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe - podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011

4. G.A.Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002

5. Z.Kędzior, Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

1BMA_W01 Student ma wiedzę na temat roli więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych i ich znaczenia w decyzjach marketingowych Z1_W05

1BMA_W02 Ma podstawową wiedzę na temat znaczenia informacji w podejmowaniu decyzji marketingowych oraz zna metody gromadzenia, przetwarzania i prezentacji danych Z1_W07

UMIEJĘTNOŚCI

1BMA_U01 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny konkretnych zjawisk gospodarczych w otoczeniu marketingowym Z1_U01

1BMA_U02 Potrafi pozyskiwać dane rynkowe z zastosowaniem podstawowych metod stosowanych w badaniach marketingowych Z1_U02

1BMA_U03 Potrafi formułować hipotezy badawcze w procesie rozwiązywania problemów marketingowych Z1_U05

1BMA_U04 Potrafi analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w otoczeniu organizacji w oparciu o dane pozyskane w czasie badań marketingowych Z1_U06

1BMA_U05 Potrafi opracować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu badań marketingowych, a także przygotować raport z badania marketingowego Z1_U07

1BMA_U06 Potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu problemowi marketingowemu, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych Z1_U08

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1BMA_K01Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role Z1_K02

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu,

- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy w formie grupowego projektu badawczego, praca w zespołach, prezentacje multimedialne.

Formy zaliczenia przedmiotu:

- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz grupowego projektu badawczego

- egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)