Społeczna odpowiedzialność biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS1-2XSOB |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Studenci powinni rozumieć specyfikę podstawowych obszarów funkcjonalnych w przedsiębiorstwie oraz powinni znać elementy otoczenia przedsiębiorstwa. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot przedstawia podstawowe zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności.Studenci poznają możliwe obszary działań odpowiedzialnych oraz różnorodne instrumenty wykorzystywane w tych obszarach. Wskazane zostaną też korzyści płynące z bycia firmą społecznie odpowiedzialną. |
Pełny opis: |
Profil studiów Ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Rodzaj przedmiotu Moduł 5 - przedmioty specjalnościowe Rok studiów /semestr II-gi rok/semestr 1-szy Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Brak wymagań wstępnych Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 30 godzin wykładu Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu, analiza przykładów przedstawianych na wykładzie i szukanie sposobów ich rozwiązania Punkty ECTS 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach 15 godz. Udział w ćwiczeniach 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń 15 godz. Przygotowanie do zaliczenia końcowego 28 godz. Udział w konsultacjach 2 godz. Łączny nakład pracy studenta: 75 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 32 godz. 1,28 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. U. Gołaszewska-Kaczan, Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, Wyd. UwB, Białystok 2009; 2. J.Nakonieczna, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa 2008; Literatura uzupełniająca: 1. A.Rudnicka, CSR- doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012 |
Efekty uczenia się: |
2SOB_W01 Ma podstawową wiedzę o relacjach zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwami oraz między przedsiębiorstwami a innymi podmiotami (Z1_W04) 2SOB_W02 Ma wiedzę na temat więzi, łączących przedsiębiorstwo z jego interesariuszami wewnętrznymi i zewnętrznymi (Z1_W05) 2SOB_W03 Ma wiedzę o normach, zasadach i instrumentach społecznej odpowiedzialności (Z1_W08 ) 2SOB_K01 Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (Z1_K06) |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie w formie pisemnej zawierające pytania otwarte. Na ocenę dostateczną należy zdobyć 50% możliwych do zdobycia punktów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.