E-commerce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0300-ZS1-3SECO |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | E-commerce |
Jednostka: | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami związanymi z nowymi usługami internetowymi oraz z kluczowym zastosowaniem nowoczesnych technologii w funkcjonowaniu przedsiębiorstw i ich klientów. |
Skrócony opis: |
Wiedza zdobyta na zajęciach pozwoli na tworzenie aplikacji internetowych i technik multimedialnych w zakresie przekazów reklamowych i marketingowych oraz kreowania wizerunku firmy. W ramach przedmiotu studenci nabywają umiejętności kreowania i kompleksowej realizacji przedsięwzięć biznesowych w obszarze e-commerce z wykorzystaniem technologii internetowych i technik multimedialnych. W trakcie przedmiotu zdobędą kompetencje w zakresie uczestniczenia w przygotowaniu projektów oraz zrozumienia potrzeby doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: MODUŁ - przedmioty specjalnościowe Dziedzina nauk ekonomicznych Dyscyplina: nauki o zarządzaniu Wymagania wstępne: znajomość zagadnień z technologii informacyjnej Rok studiów/semestr: 3 rok/semestr 5 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: wykład 30 godzin Metody dydaktyczne: Ćwiczenia angażujące studentów do pracy grupowej w formie prezentacji multimedialnych, studia przypadków, dyskusja na zadany temat, - konsultacje indywidualne. Punkty ECTS:3 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaj aktywności studenta Liczba godzin Udział w wykładach 30 Przygotowanie do zajęć 34 Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 30 Udział w konsultacjach 6 Razem: 100 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela Liczba godzin: 36 Punkty ECTS: 1,44 o charakterze praktycznym Liczba godzin: 30 Punkty ECTS: 1,2 |
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. P. Karwatka i in., Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 2. L. Kępa, P. Tomasik, S. Dobrzyński, Bezpieczeństwo systemu e-commerce, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Dave Chaffey , Digital Business i E-Commerce Management, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016 2. L. Ullman , E-commerce. Genialnie proste tworzenie serwisów w PHP i MySQL, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 3SECO _W01 Zna standardowe narzędzia informatyczne gromadzenia, analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych Z1_W07 UMIEJĘTNOŚCI 3SECO _U01 Potrafi wykorzystać zasoby baz danych pozyskiwanych z systemów informatycznych i sieci Internet i stosuje właściwe techniki z wykorzystaniem właściwego oprogramowania Z1_U02 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 3SECO _K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę stałego uczenia się, ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych Z1_K01 3SECO _K02 Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności Z1_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - ćwiczenia angażujące studentów do pracy grupowej w formie prezentacji multimedialnych, studia przypadków, dyskusja na zadany temat, - konsultacje indywidualne. Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin na podstawie pracy pisemnej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.