Metodyka nauczania języków obcych I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AG1-1NJO |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Metodyka nauczania języków obcych I |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Studenci posługują się językiem angielskim na poziomie C1. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi nauczania języków obcych, a w szczególności przedstawienie rozwoju koncepcji kształcenia językowego, a także wskazanie uwarunkowań mających wpływ na efektywność przyswajania języka obcego. Kurs ma również na celu kształcenie umiejętności krytycznego myślenia i kompetencji dydaktycznej przez: • zapewnienie studentom ćwiczeń o charakterze refleksyjnym przy jednoczesnym odnoszeniu się do ich doświadczeń nabytych w procesie dotychczasowej nauki języka obcego oraz w nawiązaniu do zaleceń współczesnej metodyki nauczania języków obcych; • zapewnienie zajęć warsztatowych i zadań praktycznych typu 'mikronauczanie' w celu umożliwienia studentom zintegrowania wiedzy teoretycznej z umiejętnościami praktycznego jej zastosowania na lekcji języka obcego. |
Pełny opis: |
Nazwa kierunku / specjalności studiów: Filologia: Język angielski stosowany z językiem niemieckim. Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Forma studiów: stacjonarne Profil studiów: ogólnoakademicki Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_9) Rok studiów /semestr: I rok, semestr II Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 15h wykład, 15h ćwiczenia Metody dydaktyczne: wykład, konwersatorium, warsztaty, dyskusje, zadania dydaktyczne typu ‘mikro-nauczanie’, praca projektowa Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: • Udział w wykładzie i ćwiczeniach: (15h =15h) 30h • Przygotowanie do ćwiczeń: 7 h • Udział w konsultacjach związanych z zajęciami: 5h • Realizacja zadań projektowych: 10h • Przygotowanie do sprawdzianu i obecności na nim: (6+2) 8h • Razem: 60h (odpowiada 2 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe: • Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 15+15+5+2=37h (odpowiada 1,5 pkt. ECTS) • Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 15+10=25h (odpowiada 3 pkt. ECTS) |
Literatura: |
Gardner, H. 2006. Multiple intelligences: the theory in practice. New York: BasicBooks. Harmer, J. 2001. The practice of English language teaching. Third edition. Longman Komorowska, H. 2004. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Larsen-Freeman D. i Anderson M. 2011. Techniques & Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press. Lightbown, P.M. i Spada, N. How languages are learned. 3rd edition. Oxford: OUP Richards J. C i Rogers T.S. 2001. Approaches and methods in language teaching. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press. Stevick, E. W. 1996. Humanism in language teaching. Oxfrod: Oxford University Press. Tudor, I. 2001. The dynamics of the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Ur, P. A course in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: (K_W01, K_W02, K_W06). ( K_W02, K_W06, K_W07) (K_W09, K_W11, K_W12) Umiejętności: K_U11, K_U12). (K_U01, K_U02, K_U05). (K_U01, K_U02). (K_U05, K_U12, K_U13. Kompetencje: K_K02, K_K04). (K_K05, K_K06). (K_K0, K_K06). (K_K05, K_K10). |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po II semestrze Metody ewaluacji obejmują samoocenę i ocenę koleżeńska, sprawdzian pisemny oraz pracę projektową. Warunkiem zaliczenia wykładu jest: • zaliczenie kolokwium (próg zaliczenia wynosi 60%) Warunki zaliczenia ćwiczeń: • obecność i aktywny udział w zajęciach • wykonanie 3 zadań dydaktycznych (prezentacja pomocy dydaktycznych, mikronauczanie historyjki językowej i stworzenie zestawu autorskich ćwiczeń językowych) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.