Metodyka nauczania języków obcych II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AG1-2NJO |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Metodyka nauczania języków obcych II |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Studenci mają podstawową wiedzę dotyczącą nauczania języka angielskiego jako języka obcego w zakresie metod językowych, nauczania elementów języka oraz tworzenia pomocy dydaktycznych. Studenci potrafią projektować proste ćwiczenia i dokonywać ewaluacji materiałów językowych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi nauczania języków obcych, a w szczególności z: • zasadami planowania lekcji języka obcego, • nauczaniem umiejętności językowych, • koncepcją autonomii uczącego się • podstawowymi zasadami oceniania językowego. Podstawowym celem kursu jest kształcenie umiejętności dydaktycznych niezbędnych w pracy nauczyciela języków obcych, jak również rozwijanie umiejętności refleksji zawodowej poprzez stworzenie forum do dyskusji na temat problemów dydaktycznych i wychowawczych związanych z pracą w szkole lub na kursie językowym. Kurs zapewnia wsparcie w trakcie trwania praktyk pedagogicznych poprzez udzielenie pomocy merytorycznej przy przechodzeniu od teorii do praktyki. |
Pełny opis: |
Nazwa kierunku / specjalności studiów: Filologia: Język angielski stosowany z językiem niemieckim Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Forma studiów: stacjonarne Profil studiów: ogólnoakademicki Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_9) Rok studiów /semestr: II rok, semestr III i IV Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 60h ćwiczenia Metody dydaktyczne: warsztaty, dyskusje, zadania dydaktyczne typu ‘mikro-nauczanie’, praca projektowa Punkty ECTS: 6 Bilans nakładu pracy studenta: • Udział w ćwiczeniach: (30h +30h) 60h • Przygotowanie do ćwiczeń: 30 h • Realizacja zadań domowych: 15h • Udział w konsultacjach związanych z pracami projektowymi i ćwiczeniami: 5h • Realizacja zadań projektowych: 60h • Przygotowanie do sprawdzianu i obecności na nim: (10+2) 12h • Razem: 182h (odpowiada 6 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe: • Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 60+5+2=67h (odpowiada 2,5 pkt. ECTS) • Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 120h (odpowiada 4 pkt. ECTS) |
Literatura: |
Gardner, H. 2006. Multiple intelligences: the theory in practice. New York: BasicBooks. Harmer, J. 2001. The practice of English language teaching. Third edition. Longman Komorowska, H. 2004. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Larsen-Freeman D. i Anderson M. 2011. Techniques & Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press. Lightbown, P.M. i Spada, N. How languages are learned. 3rd edition. Oxford: OUP Richards J. C i Rogers T.S. 2001. Approaches and methods in language teaching. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press. Stevick, E. W. 1996. Humanism in language teaching. Oxfrod: Oxford University Press. Tudor, I. 2001. The dynamics of the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Ur, P. A course in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: (K_W02, K_W03, K_W06, K_W08). K_W09). UMIEJĘTNOŚCI (K_U01, K_U02, K_U03). K_U05, K_U10, K_U12) (K_U04, K_U07, K_U13). KOMPETENCJE SPOŁECZNE (K_K02). (K_K01, K_K04). (K_K05, K_K06). |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po III i IV semestrze, egzamin po IV semestrze Metody ewaluacji obejmują samoocenę i ocenę koleżeńsk a, sprawdzian pisemny oraz pracę projektową. Warunki zaliczenia ćwiczeń: Wymagania obowiązkowe: • Obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze) • Wykonanie zadań praktycznych na zajęciach • Wykonanie 4 prac projektowych (4 autorskich zestawów zawierających konspekty, materiały i pomoce dydaktyczne) Wymagania nadobowiązkowe: • Napisanie eseju analitycznego/krytycznego/refleksyjnego dotyczącego określonego problemu dydaktycznego Warunkiem zaliczenia egzaminu jest: • Zaliczenia sprawdzianu pisemnego (próg zaliczenia wynosi 60%) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.