PNJA Słownictwo 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AS1-3PSL |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA Słownictwo 3 |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Biegła znajomość języka angielskiego, orientacja w zakresie leksyki nowoczesnej angielszczyzny na poziomie C2. Kurs jest naturalną kontynuacją zagadnień leksykalnych nauczanych po raz pierwszy lub rozwijanych na poziomie C2. Kurs w sposób szczególny doskonali biegłość w akademickim języku pisanym zważywszy na konieczność napisania pracy licencjackiej w j. angielskim. Kurs wprowadza zaawansowane aspekty angielskiej leksyki, np.: eufemizmy, poprawność polityczna, słownictwo akademickie. |
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów. |
Pełny opis: |
Opis tj. profil studiów, forma studiów, rodzaj przedmiotu, dziedzina i dyscyplina nauki, rok studiów/semestr,wymagania wstępne, lic godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć, metody dydaktyczne, punkty ECTS, bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1) Rok studiów /semestr rok I, I i II semestr Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 23 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć : 240 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta: Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.): 240 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 155h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 65h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 18 x 1h=18h Realizacja zadań projektowych: 60h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim: 30h + 5h=35h Razem: 573h (odpowiada 23 pkt. ECTS) USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 0400-AH1-1PWO, w cyklu: <brak>, jednostka dawcy: <brak>, grupa przedm.: <brak> Strona 1 z 3 02.12.2017 14:52 Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:240 + 18h+5h = 263h odpowiada 10,5 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 240+ 60 = 300h odpowiada 12 pkt. ECTS Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty). |
Literatura: |
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson Jones, L., Ideas, CUP Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman Vince, M., FC Language Practice, Heineman Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003. |
Efekty uczenia się: |
EK - wiedza 1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem. K_W13, K_W04, K_W02 2. Student zna i rozumie podstawowe zasady konstruowania eseju w formacie anglosaskim z uwzględnieniem właściwej stylistyki oraz interpunkcji. K_W04, K_W02, K_W12 3. Student posiada podstawowa wiedzę o pojęciach, zjawiskach i procesach prozodycznych oraz zna podstawową terminologię prozodyczną. K_W02, K_W03 EK – umiejętności 1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. K_U09,K_U08 2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. K_U05, K_U01, K_U06 3. Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego. K_U08 4. Student potrafi poprawnie sformułować tezę i główne założenia eseju oraz potrafi poprawnie dobrać argumenty i przykłady popierające tezę eseju K_U05, K_U13, K_U11 EK – kompetencje Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy.K_K01, K_K02, K_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.60% ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych. Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego w przedostatnim tygodniu przed sesją egzaminacyjną, który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 60% z tego testu. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w testach będą rozpatrywane indywidualnie. Oceny: 5= 87%-100% 4= 73%- 86% 3= 60%-70% Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.