Najnowsze prądy w językoznawstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AS1-3SNTL |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Najnowsze prądy w językoznawstwie |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Zajęcia bazują na wiedzy językoznawczej, którą studenci zdobyli w poprzednich latach studiów. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami z zakresu językoznawstwa kognitywnego. |
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki forma studiów: stacjonarne rodzaj przedmiotu: fakultatywny dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo, rok studiów: III semestr: VI wymagania wstępne: - Student powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze. - Student powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych. - Student powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka. liczba godzin dydaktycznych: 30h wykładu, metody dydaktyczne: wykład, dyskusja punkty ECTS: 3 bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach - 30h, - samodzielne studiowanie tematyki kursu - 15h, - konsultacje - 5h, - przygotowanie do końcowego testu pisemnego i obecność na nim - 23h + 2h=25h nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30+5+2 = 37h 1,5 pkt ECTS udział w zajęciach o charakterze praktycznym = 30h 1 pkt. ECTS |
Literatura: |
Evans, Vyvyan and Melanie Green. Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press 2006. Geeraerts, Dirk (ed.). Cognitive Linguistics: Basic Readings. Berlin/New York: Mouton de Gruyter 2006. Kövecses, Zoltan. Metahpor. A Practical Introduction. Oxford: OUP 2002. Lakoff, George and Mark Johnson. Metaphors We Live By. Chicago: The University of Chicago Press 1980. Lee, David. Cognitive Linguistics: An Introduction. Oxford: OUP 2001. Radden, Gunther and Rene Dirven. Cognitive English Grammar. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins 2007. |
Efekty uczenia się: |
K_W01, K_W02, K_W03, K_W07, K_W08, K_U01, K_U02, K_U04, K_K08, K_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.