PZJA-umiejętności łączone 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AS2-1PJS1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PZJA-umiejętności łączone 1 |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | student: •rozwinął umiejętność przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji; dobiera odpowiednie przykłady; • wykazuje się umiejętnością analitycznego myślenia; • potrafi użyć kryteriów oceny zarówno w odniesieniu do wypowiedzi własnych jak i kolegów; • nabył umiejętności pozwalające mu samodzielnie przygotować dłuższe wypowiedzi akademickie (w odniesieniu do przyszłej pracy licencjackiej) oraz wykorzystać informacje zawarte w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich i wszelkich wymagań technicznych • ma świadomość różnych stylów i rejestrów językowych; |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów. Celem kursu jest doskonalenie kompetencji komunikacyjnych i językowych na poziomie C1+/C2 (CEFR). W ramach kursu studenci doskonalą praktyczne sprawności językowe (zarówno produktywne jak i receptywne) w oparciu o autentyczne materiały pisane oraz audiowizualne, poszerzają słownictwo oraz doskonalą stosowanie zaawansowanych struktur gramatycznych w wypowiedziach ustnych i pisemnych. |
Pełny opis: |
Opis tj. profil studiów, forma studiów, rodzaj przedmiotu, dziedzina i dyscyplina nauki, rok studiów/semestr,wymagania wstępne, lic godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć, metody dydaktyczne, punkty ECTS, bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy (M_1) Rok studiów /semestr rok I, I i II semestr Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 23 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć : 240 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta: Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.): 240 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 155h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.): 65h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.): 18 x 1h=18h Realizacja zadań projektowych: 60h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim: 30h + 5h=35h Razem: 573h (odpowiada 23 pkt. ECTS) USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 0400-AH1-1PWO, w cyklu: <brak>, jednostka dawcy: <brak>, grupa przedm.: <brak> Strona 1 z 3 02.12.2017 14:52 Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:240 + 18h+5h = 263h odpowiada 10,5 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 240+ 60 = 300h odpowiada 12 pkt. ECTS Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty). |
Literatura: |
Capel, A. and W. Sharp (2002). Objective Proficiency. Cambridge: CUP. Gude, K. and M. Duckworth (1996). Proficiency Masterclass. Oxford: OUP. Hacker, D. (1992). A Writer’s Reference. Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press. Jordan, R.R. (2003). Academic Writing Course. Harlow: Pearson Education Limited. McKellen, J.S. (2000). Test Your Business English. General Usage. Harlow: Pearson Education Limited. Mann, R. (2000). Proficiency Gold. Harlow: Pearson Education Limited. Misztal, M. (1997). Tests in English. Thematic Vocabulary. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Moore, J. (2005). Common Mistakes at Proficiency. Cambridge: CUP. O'Dell, F. (1999). English Panorama 1. Cambridge: CUP. Side, R. nad G. Wellman (2002). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Harlow: Pearson Education Limited. Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold. Watcyn-Jones, P. (2000). Test Your Vocabulary 5. London: Pearson Education Ltd. Watcyn-Jones, P. (2006). Test Your Idioms. Harlow: Penguin Books Ltd. Workman, G. (1996). Making Headway. Phrasal Verbs and Idioms. Advanced. Oxford: OUP. The Guardian Weekly www.onestopenglish.com/News/Magazine/News/news.html |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: K_W08, K_W02 - Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa z tematyki objętej kursem. (testy kontrolne, egzamin) Umiejętności: K_U01- student prawidłowo posługuje się językiem angielskim w mowie i piśmie rozpoznając i stosując standardy angielszczyzny akademickiej (obserwacja na zajęciach, egzamin ustny) K_U01 - student potrafi wypowiedzieć się w formie pisemnej i ustnej na tematy omawiane w trakcie zajęć (obserwacja na zajęciach, praca pisemna) K_U07, K_U08, K_U13 - Student potrafi zabrać głos w debacie, wyrażając i argumentując swoją opinię. (ocena aktywności i pracy zespołowej w trakcie zajęć) Kompetencje społeczne K_K01, K_K03, – Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy. (ocena aktywności i pracy zespołowej w trakcie zajęć) |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - testy z rozumienia języka mówionego - testy z rozumienia języka pisanego - testy ze słownictwa Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.60% ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych. Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego w przedostatnim tygodniu przed sesją egzaminacyjną, który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 60% z tego testu. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w testach będą rozpatrywane indywidualnie. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.