Zajęcia dydaktyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-DS3-2ZD22 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia dydaktyczne |
Jednostka: | Studia doktoranckie |
Grupy: |
3L stac/niestac studia III stopnia -przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Doktorant poznaje specyfikę dydaktyki uniwersyteckiej, uczestnicząc w zajęciach jako słuchacz i prowadząc ćwiczenia ze studentami. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok studiów doktoranckich/semestr zimowy i letni Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 10 godz. zajęć seminaryjnych Metody dydaktyczne: konsultacje, obserwacja i prowadzenie zajęć Punkty ECTS: 1 pkt Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w konsultacjach (4 godz.) – 0,5 pkt przygotowanie się do konsultacji/zajęć (4 godz.) - 0,5 pkt hospitacja zajęć (6 godz.) – 1,2 pkt prowadzenie zajęć (4 godz.) – 0,8 pkt ŁĄCZNIE 18 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (10 godz.; 3 ECTS) i zajęciami o charakterze praktycznym (10 godz.; 3 ECTS) |
Literatura: |
Zgodna z listą lektur przewidzianych z danego przedmiotu ujętego w programie studiów pierwszego i drugiego stopnia. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy doktorant: W1. zna i rozumie dorobek współczesnego językoznawstwa (w zakresie podejmowanego problemu badawczego) w stopniu umożliwiającym rewizję określających go paradygmatów (SD_WG01) W2. zna główne trendy decydujące o aktualnych kierunkach rozwoju językoznawstwa (w zakresie podejmowanego problemu badawczego) w Polsce i na świecie (SD_WG03) W3. ma szczegółową wiedzę na temat zaawansowanych metod analizy, interpretacji i wartościowania różnego rodzaju tekstów w metodologii dotyczącej podejmowanego problemu badawczego (SD_WG05) W zakresie umiejętności doktorant potrafi: U1. definiować cel i przedmiot badań językoznawczych, formułować odpowiadającą ich specyfice hipotezę badawczą, twórczo stosować metody i narzędzia oraz wnioskować na podstawie uzyskanych wyników badań (SD_UW02) U2. inicjować i prowadzić debatę, merytorycznie argumentując, wykorzystując własne poglądy oraz stanowiska i opinie innych autorów, formułując wnioski i dokonując spójnych podsumowań (SD_UK06) U3. uczestniczyć w dyskursie naukowym jako autor językoznawczych publikacji naukowych (SD_UK07) U4. planować i realizować indywidualne przedsięwzięcie badawcze (SD_UO01) W zakresie kompetencji społecznych doktorant jest gotów do: K1. krytycznej oceny dorobku językoznawstwa w zakresie podejmowanego problemu badawczego oraz własnego wkładu w rozwój praktykowanej przez siebie dyscypliny (SD_KK01) K2. uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (SD_KK02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Obserwacja zajęć promotora, prowadzenie wybranych ćwiczeń. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.