Drugi język obcy nowożytny-angielski B1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-FP1-2LENAB |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Drugi język obcy nowożytny-angielski B1 |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Podstawy znajomości języka na poziomie średniozaawansowanym ( B1). |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Lektorat obejmuje naukę języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 z elementami języka specjalistycznego dla kierunku filologia francuska. Lektorat zakłada opanowanie języka ogólnego na poziomie B2 w mowie i w piśmie, przyswojenie słownictwa specjalistycznego związanego z kierunkiem studiów oraz tematyką zajęć, a także przygotowanie do egzaminu końcowego w formie pisemnej i ustnej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne I stopnia Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, realizujący treści kierunkowe Filologia: język francuski od podstaw, lektorat języka angielskiego Rok studiów/semestr: II rok, 2 semestry Liczba godzin: 60 godz., ćwiczenia Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach: 60h Przygotowanie do zajęć: 30h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami: 30h Razem: 120h (odpowiada 4 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 60h+30 h = 90h odpowiada 3pkt ECTS o charakterze praktycznym: 60h +30h +30h = 120h odpowiada 4pkt ECTS |
Literatura: |
Podręczniki podstawowe: 1. English File upper-intermediate,3rd Edition, Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, OUP 2014 Materiały specjalistyczne: 1. Global upper-intermediate, Lindsay Clandfield & Rebecca Robb Benne, Macmillan, 2015 2. Exploring British Culture, Jo Smith, Cambridge, 2012 3. Speakout Advanced Plus, Eales F., Oakes S., Pearson, 20182 4. Keynote upper-intermediate, Helen Stephenson, Lewis Lansford, Paul Dummett, CENGANGE Learning, 2017 5. Oxford, EAP, Edward de Chazal, Sam McCarter, Louis Rogers, Julie Moore, Paul Dummett, Jon Hird, John Hughes, 2013 Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych/wydawców i serwisów informacyjnych: www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English, www.linguahouse.com, www.ted.com, culture.pl, transom.org, writeandimprove.com |
Efekty uczenia się: |
K_U20 Student ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego K_W14; K_W15; K_W16 K_W17; K_W18 Student ma świadomość kompleksowej natury języka oraz złożoności i historycznej zmienności jego znaczeń, K_W19; K_W20 Student ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury i orientację we współczesnym życiu kulturalnym K_U01; K_U02; K_U03 Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem rożnych źródeł i sposobów K_U10; K_U11 Student potrafi rozpoznać różne rodzaje wytworów kultury właściwych dla studiowanej dyscypliny w zakresie nauk humanistycznych oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym K_U12 Student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków K_U15; K_U16 Student posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U17; K_U18; K_U19 Student posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_K01; K_K02; K_K03; K_K04 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K05 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role K_K06; K_K07 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania K_K09 Student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy K_K10 uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym i ustnym po IV semestrze. Egzamin pisemny składa się z zadań zamkniętych i otwartych w oparciu o wymagania szczegółowe SPNJO UwB. Obejmuje sprawność słuchania, czytania, gramatykę i słownictwo specjalistyczne. Egzamin ustny obejmuje indywidualną prezentację wylosowanego tematu i dialog sytuacyjny. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.