(in Polish) Formy aktywności dzieci i młodzieży
General data
Course ID: | 0400-MS9-T1FADIM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Formy aktywności dzieci i młodzieży |
Organizational unit: | Faculty of Philology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | (in Polish) nadobowiązkowe |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi formami aktywności dzieci i młodzieży oraz kształtowanie umiejętności projektowania działalności pedagogicznej, adekwatnej do potrzeb i możliwości młodego odbiorcy. |
Full description: |
(in Polish) 1. Wprowadzenie w problematykę przedmiotu (warunki efektywnej i atrakcyjnej pracy z młodym odbiorcą) (2 godz.) 2. Forma aktywności a proces rozwoju dziecka (2 godz.) 3. Projektowanie aktywności – Komu? Co? Po co? czyli zagadnienie diagnozy grupy (2 godz.) 4. Praca warsztatowa -scenariusze zajęć (2godz.) 5. Prezentacja wybranych praktyk pedagogicznych (2 godz.) |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Brzezińska A. I, Appelt K., Ziółkowska B., Psychologia rozwoju człowieka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2015 2. Jarosz E., Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2006 3. Szmidt K. J., ABC kreatywności, Difin, Warszawa 2010 4. Jader M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2010 Literatura uzupełniająca: 1. Łukasik M., Spoko lekcja 2, czyli jeszcze więcej sposobów na oryginalne zajęcia, Wydawnictwo JEDNOŚĆ, Kielce 2011 2. Tokarczuk O. (red.), Grupa bawi się i pracuje, Oficyna Wydawnicza UNUS, 1994 3. Vopel K. W., Zabaw, które łączą t. 1 i 2, Wydawnictwo JEDNOŚĆ, Kielce 2001 4. Vopel K.W., Umiejętność współpracy w grupach. Zabawy improwizacyjne, Wydawnictwo JEDNOŚĆ, Kielce 2002 5. Bronikowski M., Muszkieta R., Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym, AWF im. E. Piaseckiego, Poznań 2000 6. Cykl Wydawnictwa JEDNOŚĆ HERDER -Nowe gry i zabawy w przedszkolu, na świetlicy, w szkole |
Learning outcomes: |
(in Polish) - K_W16 ma wiedzę metodyczną w zakresie projektowania form aktywności dzieci i młodzieży, zwłaszcza w odniesieniu do studiowanej specjalności H1P_W07 - K_U22 posiada zdolność do inicjowania i organizowania działalności pedagogicznej w wybranym obszarze praktyki pedagogicznej H1P_U04 S1P_U06 - K_K01 posiada samowiedzę dotyczącą własnego profesjonalizmu oraz osobistych możliwości i ograniczeń, jest gotów do pracy nad własnym rozwojem, także podczas pedagogicznej działalności praktycznej H1P_K01 S1P_K01 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sposób zaliczenia: zaliczenie na ocenę Zaliczenie przedmiotu na podstawie: • obecność na zajęciach dydaktycznych; • oceniania ciągłego- aktywność studenta na zajęciach; • oceny scenariusza zajęć Zaliczenie nieobecności na zajęciach odbywać się będzie w ramach: • konsultacji indywidualnych • prac pisemnych Liczba godzin nieobecności kwalifikujących do nie zaliczenia przedmiotu: 6 Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń Ilość punktów wymagana do zaliczenia egzaminu (51% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania). |
Copyright by University of Bialystok.