Czytelnictwo literatury dziecięcej i młodzieżowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-SPI-2CDM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Czytelnictwo literatury dziecięcej i młodzieżowej |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Ogólne przygotowanie z zakresu odbioru tekstów, czytelnictwa. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszukiwanie wyznaczników literatury dziecięcej i młodzieżowej, wskazanie różnych rodzajów i gatunków literackich, prześledzenie ewolucji literatury dziecięcej i młodzieżowej, omówienie najważniejszych utworów, z położeniem nacisku na ich współczesną recepcję, prześledzenie najnowszych tendencji, trendów, czy mód literackich i czytelniczych w zakresie literatury dziecięcej i młodzieżowej, zapoznanie się z regionalną twórczością dla młodego odbiorcy |
Pełny opis: |
Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa; profil ogólnouniwersytecki, przedmiot obowiązkowy, drugi semestr, 10 godz. wykładu, 10 godz. ćwiczeń, 3 ECTS; bilans nakładu pracy: Udział w zajęciach- 20 godz. udział w konsultacjach- 2 godz. przygotowanie do zajęć - 30 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy słuchacza związany z zajęciami (Liczba godzin Punkty ECTS) Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 22 h, 1 Niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 h, 2 O charakterze praktycznym - |
Efekty uczenia się: |
A. WIEDZA 1. Słuchacz opisuje historię literatury dla dzieci i młodzieży 2. Potrafi wymienić pisarzy dla dzieci w różnych epokach historycznoliterackich oraz zna problematykę ich twórczości 3. Rozpoznaje i charakteryzuje rodzaje, gatunki oraz konwencje literackie. B. UMIEJĘTNOŚCI 5. W wyniku przeprowadzonych zajęć słuchacz potrafi analizować, interpretować teksty literackie przeznaczone dla młodego odbiorcy 6. Potrafi dobierać wartościową literaturę dla dzieci i młodzieży z zastosowaniem takich kryteriów, jak: możliwości odbiorcze, temat, konwencja, gatunek, zainteresowania, potrzeby czytelnicze dzieci i młodzieży C. KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. Słuchacz jest otwarty na pogłębianie wiedzy z zakresu literatury i kultury literackiej dzieci i młodzieży 2. Jest otwarty na zgłębianie i upowszechnianie wiedzy na temat kultury literackiej i czytelnictwa dzieci i młodzieży Sposoby weryfikacji efektów: Ocena aktywności w trakcie zajęć, prace pisemne Odniesienie do efektów SPACINIB SP7_WG01, SP7_WG02, SP7_WG07, SP7_UW06, SP7_UW08, SP7_KK01, SP7_KK02, SP7_KR02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady, prezentacje multimedialne; metoda heurezy. Zaliczenie na ocenę Zaliczenie wykładów i ćwiczeń na podstawie obecności i aktywności (dopuszczalna jest 1 nieobecność, pozostałe należy zaliczać w formie ustnej). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.