Praktyka logopedyczna w szkole i/lub innej placówce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-SPL-1SZK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka logopedyczna w szkole i/lub innej placówce |
Jednostka: | PS Logopedyczne |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Pełny opis: |
1. Zapoznanie słuchaczy z działaniami logopedy w szkole podstawowej. 2. Zaprezentowanie obowiązującej logopedę dokumentacji, pomocy dydaktycznych (w tym multimedialnych), literatury. 3. Omówienie charakterystycznych zaburzeń mowy występujących w szkole. 4. Prowadzenie przez słuchaczy wstępnej diagnozy logopedycznej dzieci z klasy rocznego przygotowania szkolnego. 5. Prowadzenie zajęć logopedycznych z komentarzem wyjaśniającym. |
Literatura: |
Aktualnie obowiązujące uregulowania prawne dotyczące organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych. (rozporządzenie MEN z dnia 17 XI 2010 r.) |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy słuchacz: 1) Ma pogłębioną wiedzę z zakresu profilaktyki logopedycznej. 2) Ma podstawową wiedzę z zakresu diagnozy i terapii dyslalii i dyzartrii. 3) Ma wiedzę z zakresu planowania, organizowania i prowadzenia opieki logopedycznej w szkole zgodnie z aktualnymi uregulowaniami prawnymi MEN. 4) Ma wiedzę o strukturze i organizacji pomocy logopedycznej w Polsce. 5) Ma wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej. W zakresie umiejętności słuchacz: 1) Potrafi wykorzystywać w profilaktyce, diagnozie i terapii logopedycznej wiedzę teoretyczną z zakresu językoznawstwa, medycyny, psychologii i pedagogiki. 2) Potrafi prowadzić działania z zakresu profilaktyki logopedycznej, dokonać wstępnego rozpoznania logopedycznego. 3) Potrafi porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych z innymi specjalistami, jak i odbiorcami spoza grona specjalistów. 4) Potrafi pracować w zespole, umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma umiejętności organizacyjne, pozwalające na realizację założonych celów działań logopedycznych. W zakresie kompetencji społecznych słuchacz: 1) Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu. 2) Przestrzega zasad etyki zawodowej. Sposób weryfikacji: Ocena aktywności na zajęciach, ocena pracy zespołowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem różnorodnych metod i technik dydaktycznych: wykładu, dyskusji, metody heurystycznej. Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.